Dag 6 Cottage Groove- Reedsport 149km - Reisverslag uit Reedsport, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 6 Cottage Groove- Reedsport 149km - Reisverslag uit Reedsport, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 6 Cottage Groove- Reedsport 149km

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

12 September 2011 | Verenigde Staten, Reedsport

Hallo iedereen nou weet ik niet meer zo goed waar ik mijn verhaal ben opgehouden.

O ja ik ging een stempeltje halen en vervolgens iets drinken want het was erg heet. Nou op naar het dorp dan want daar doen we het allemaal voor. De omzet in de dorpen verhogen, kortom inkomsten genereren.

Nou dat had dit dorp goed begrepen want ze hadden een soort braderie opgezet waar je van alles kon kopen. Ook waren er een aantal winkeltjes open. Het was overal gezellig druk. Ik kocht bij een 24/7 winkeltje een flesje water en een soort vruchtendrank. Gewoon niet normaal wat er daar allemaal voor een keus is. Je kunt er zelfs pinnen met een ATM.

Vervolgens wat rond gekeken in het dorp, wat foto's gemaakt en toen weer terug naar het Cycle Oregon dorp. Om 18.30 uur ging ik wat eten. Althans dat dacht ik, er stond een rij niet normaal gewoon maar ja er zit toch echt niks anders op dan wachten. Na circa een half uur was ik aan de beurt.

Het diner bestond uit kipfilet met een soort roomssaus, aardappel gekookt en natuurlijk sla. Het was wederom heerlijk.

Tijdens het eten uiteraard weer gekletst met een groep Amerikanen die me zo ongeveer een kruisverhoor afnamen. Nadat ik alle vragen goed beantwoord had schudden ze me de hand en stellen ze zich voor. Dat is elke keer wel weer grappig.

Na het eten besloot ik maar terug te gaan naar mijn tentje om nog wat te lezen. Kurt zat ook voor zijn tent en we kletste nog wat over de vliegreis etc. Hij bleek in het zelfde vliegtuig als ik gezeten te hebben want hij had me gezien.

Daarna ging om 21.00 uur naar bed. Ja het valt niet mee en fietsen en aan het tijdsverschil wennen etc.

De nacht verliep rustig en ik heb tot circa 2 uur geslapen. Toen even naar de toilet. Omstreeks 4 uur begon er ergens iemand met een drillboor te werken dus toen was iedereen vrij snel wakker.

Toch nog tot 5.30 uur gewacht met opstaan. Daarna gaan eten en even met het thuisfront gebeld.

Ik zou vandaag weer met Mike gaan fietsen en we hadden dezelfde tijd afgesproken maar hij was om 6.30 uur al klaar. Toen is hij maar vast vertrokken. Ikzelf vertrok om 6.50 uur het was net voldoende licht om verantwoord te kunnen fietsen.

Het begin van de route ging al vrij snel omhoog maar het was allemaal goed te fietsen. Na een paar ranches gingen we al vrij snel het bos in en dat zou ongeveer de hele dag zo blijven.

Ik zag naast een rivier een stuk of 10 kalkoenen zitten en ook heb ik verschillende eekhoorns en vogels gezien.

Het bos was heel apart. Het waren allemaal gorote dikke bomen die veelal bekleed waren met mos wat naar beneden hangt. Zo als in een enge film. De bossen waren ook heel vochtig met regelmatig een stroompje water wat langs een rots naar beneden liep.

Helaas was het de hele dag bewolkt en slechts 18 graden. Op zich prima fietsweer maar wat zon zou tch wel erg mooi zijn geweest in de bossen.

Op de route van vandaag had Mother Nature toch her en der een aantal behoorlijke klimmetjes neergelegd maar ze waren toch allemaal wel te doen. Zelfs het stuk van 8,5% ging eigenlijk prima. Alleen na de lunch, we moesten nog 40km, kreeg ik het erg koud en ging het even wat minder.

Na de langeste klim van vandaag bedacht ik me dat een BMI die een beetje teveel doorslaat naar de andere kant zo verkeerd niet hoeft te zijn en toch zeker niet in de afdalingen.

Overigens het eerste stuk trok ik de kar voor een aantal gasten maar toen het bergop ging moest ik afhaken. Hierna haalde ik ze weer in en gingen we samen weer verder. Toen het echt serieus omhoog ging kwam er een van de gasten naast me rijden en zei "thanks buddy" Dat is dan toch altijd wel weer leuk.

We reden eigenlijk de hele dag min of meer naast de Smith river. Dit blijkt de langste rivier van Oregon te zijn en deze mond uiteindelijk uit in de Umpqua river net voor de zee.

Bij de laatste rustplaats vroeg ik even een paar druppels olie voor mijn schoenplaatjes want ze piepten nogal. Daarna ging ik heerlijk aan de rivier zitten waar ik wat foto's maakte. Er kwamen 2 mannen aan en de ene was van alles over de rivier aan het vertellen tegen de ander. Ik vroeg hoe kan het nou dat het water de andere kant instroompt. O dat is omdat het hoog water wordt en dat is de invloed van de zee.

Bij deze rustplaats hadden ze ook stroopwafels met een de voorkant een foto van Lance Armstrong en aan de andere kant een verhaaltje dat hij dit zo lekker vond in Europa en ze prima zijn om te gebruiken als voeding tijdens het sporten. Ja je ziet het is nog niet niks een echte stroopwafel uit Holland dus!

Na even wat gerust te hebben hup de fiets op voor de laatste 20 km. Dit was mijn terrein. Meestal vlak of heel lichtglooiend. Dus op kop en fietsen. Een man bleef mij volgen en kwam zich veronderschuldigen dat hij zo zijn best moest doen om bij te houden dat hij echt niet over kon nemen. I 'am just sucking up your wheel but I can't take over.
Maar ja ik heb daar geen problemen mee want ik ben gewoon aan het fietsen.

Tot het einde bleef hij bij me en hij vroeg waar ik vandaan kwam. Ook stelde hij zich voor. Hij heet Bob.
Na de finish kwam hij me nog een keer bedanken. I buy you a beer!

Bij mijn tentje aangekomen waren de tassen er al en kon ik heerlijk gaan douchen. Ik huurde voor $3.- een handdoek en hup onder het warme water. Echt heerlijk na zo'n dagje fietsen.

Hierna nog even scheren en tandenpoetsen en hup we zijn weer klaar voor de avond.

Ik maakte nog wat foto's van de finish festiviteiten. Helaas hebben we nog geen uitzicht op de Grote Oceaan want de havenstad ligt net om de hoek aan de Umpqua river.

Nou nog even op zoek naar de blogmobile en het verslag weer bijwerken. Inmiddels zitten er vier mensen te bloggen en het zijn allemaal Nederlanders!

Dadelijk nog even iets warmers aandoen want het is maar 18 graden en het waait een beetje. Daarna op het gemakje eten en dan weer naar bed. Morgen volgens mij iets van 120 km of zo. Helemaal langs de kust.

CU soon
The Freak

  • 13 September 2011 - 05:32

    Laurette:

    Toch wel handig te weten dat het daar een weapon free zone is... je weet maar nooit wat je daar allemaal tegen komt! Veel plezier aan de kuststreek vandaag.

  • 13 September 2011 - 05:48

    Exaflexa:

    Sucking up your wheel... Yeah!
    Klinkt weer als een mooie route, thumbs up!

  • 13 September 2011 - 05:52

    Thuisfront:

    net het verslag weer gelezen samen met mama.
    nu moet ik vlug aan de slag want over tien minuten moet ik naar school.
    veel plezier en heel veel liefs van ons allemaal.

    xxx Renée

  • 13 September 2011 - 16:24

    Ed:

    Nog zo'n mooie Amerikaanse spreuk die ik vandaag hoorde van een collega en die wel toepasselijk is voor het fietsen in de heuvels: "This is where the rubber hits the road". Succes de komende dagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 67348

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: