Dag 3 Een dagje in Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 3 Een dagje in Portland - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 3 Een dagje in Portland

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

09 September 2011 | Verenigde Staten, Portland

Na een beetje onrustige nacht, het zal de jetlag wel zijn denk ik. Stond ik uiteindelijk om 7.30 uur op en ging ik eerst aan de conditie werken. Dus hup de sportschool in en vervolgens 3*18 minuten achtereenvolgens de crosstrainer, fiets en de hardloopband doen. Het ging lekker en ik moet wederom vaststellen dat het heerlijk is om de dag met sporten te beginnen.

Na alle oefeningen ging ik ook nog een 15tal minuten zwemmen. Heerlijk allemaal! Hierna belde ik nog even met ons B voordat ik ging scheren en douchen. Ook waste ik nog even mijn sportkleren uit, want met dat luie zweet.....

Hierna even ontbijten in het hotel. Helaas net te laat voor het ontbijtbuffet!!! Dat is wel erg jammer want ik had me er erg op verheugd. Dan maar gewoon gebakken eieren met "sunny-side up" en ham. Het was heerlijk de serveerster vroeg waarom al die Europeanen hier eigenlijk komen fietsen. Nou dat is simpel zei ik everything is so well organised maar ja we zijn dan ook in de staat Oregon. Daar kon ze dan toch weer smakelijk om lachen. Ze vertelde dat ze ook dit weekend naar de kust ging maar dan noordelijker en niet met de fiets maar met hun grote camper. Ze vertelde dat deze 35" (foot) groot is. Nou 10 foot is 3 meter dus inderdaad dit is een heel groot aparaat achter een pickup! We spraken nog wat over van alles. Ik zei haar gedag en ging eerst op mijn kamer proberen alles in mijn tassen te krijgen maar helaas lukte dit niet helemaal. Ik moet nog 1 paar Uggs kwijt voor de komende week want die neem ik natuurlijk niet mee. Maar dat komt wel goed, ik doe straks nog een poging.

Nou op naar de stad dan maar. Ik wist nog niet precies wat ik ging doen maar ik had in de max-trein nog wel even om erover na te denken. Ik keek een aantal keren op de kaart en dacht toen "och ik kan wel eens langs de rivier gaan wandelen". Uiteindelijk ligt Portland aan de Columbia river en daar ben ik eigenlijk nog nooit geweest. Zo gezegd zo gedaan! Ik stapte uit bij Skidmore Fountain. Dit is een mooie fontein met daarbij een soort triomph poort. Helaas was het maken van foto's onmogelijk want er lagen een aantal zwervers op en voor en doet dan toch afbreuk aan de foto denk ik.

Ik liep langs de fontein en de zwervers naar de rivier. Naast de rivier ligt een soort boulevard waar het een drukte van jewelste is met FIETSERS en natuurlijk hardlopers ook ligt er een hele mooie groenstrook naast de rivier. Het is er wel relaxed. Nadat ik nog de nodige foto's had genomen ging ik terug de stad in om gewoon wat rond te kijken. Ook wilde ik kijken naar het boek "back into the wild" waarin een foto verslag staat van Christopher Mac Candelles over zijn reis door de States met als uiteindelijke doel overleven in Alaska. Helaas is dat laatste niet gelukt.

Ook leek het mij leuk al die straateettentjes nog eens goed te bekijken en er wat foto's van te nemen. Zo gezegd zo gedaan! Het was net lunchtijd dus een drukte van jewelste.

Hierna dus op zoek naar een boekwinkel. Nou blijkt hier de grootste 2e hands en nieuwe boekwinkel te zitten van de hele wereld! Groot niet normaal man. Bij de ingang stond een bord hoe groot het allemaal is. Maar liefst 68000 square feet. Kortom één blok tussen 4 straten in. Bij de ingang kreeg je een kaart met kleurcodes die corresponderen met het genre. Helaas wordt het boek dat ik zoek voorlopig alleen via Amazon aangeboden.

Toen ik buiten kwam een hoop sirenes niet normaal man. Van alle kanten kwamen er brandweerwagens aangereden en wel hele mooie rooie met glimmend chrome onderdelen. Aangezien het vlakbij was ben ik maar even gaan kijken echter het was gelukkig loosalarm. Bij een of ander hotel gingen ze naar binnen maar binnen een paar minuten vertrok alweer de eerste wagen. Overigens waren er maar liefst 8 wagens op afgekomen ik zou zeggen wat overdreven? Maar dat zal wel policy zijn.

Hierna nog wat verder gelopen richting de Northface shop. Helaas zijn deze producten zelfs hier nog te duur dus onverrichte zaken weer terug. Op de terugweg bracht ik nog even een bezoek aan de Diesel shop voor een flesje fuel for live. In de werkelijk prachtige winkel werd ik geholpen door een hele vriendelijke jongen, ik denk wel dat hij het zelf al wist. Daarna bracht ik ook nog een bezoekje aan Outdoor America. Ik denk dat ze uiteindelijk ten onder zullen gaan aan hun eigen assortiment! Niet normaal wat daar allemaal te koop is!

Het is vandaag overigens erg heet in de stad ik denk dicht tegen de 30graden aan. Wel lekker eindelijk eens die hitte maar je wordt er toch wel iets dorstiger van. Voor de komende dagen wordt nog heter weer voorspeld. Maar ja aan de kust heb ik er al helemaal geen moeite mee.

Ik had met mezelf afgesproken om nog een paar spijkerbroeken te kopen dus op naar de winkel. Wederom naar Nordstrom. De jongen herkende me nog en zei oké u komt terug voor de jeans. Ja inderdaad dat had ik gisteren tegen hem gezegd. Nou ik zocht twee mooie broeken uit en probeerde de paskamer in te gaan. Helaas dat was niet mogelijk want alles zat op slot. Maar gelukkig kwam de jongen snel met de sleutel.

Beide broeken zaten heerlijk dus was de koop snel gesloten. Nou op zoek naar iets te eten. Aangezien ik het prima naar mijn zin heb bij Rockbotoms ging ik daar weer naar toe. Ik koos een hickory chicken sandwich. Het smaakte heerlijk. Wel een beetje raar maar op het terras moest je wel eerst je creditcard inleveren en gisteren hoefde dat niet. Dit is company policy zei de serveerster tegen mij.

Maar ach wat maakt het allemaal uit dacht ik nog. Ik begrijp het ergens wel want het terras ligt precies aan een halte van de max-trein dus inderdaad 3 stappen en je bent zonder te betalen weg. Daar zal dan hier wel weer 3 keer levenslang opstaan dus ik was gewoon van plan te betalen!

Overigens valt me op dat je als zwerver ook een drukke baan hebt want er is er één die al drie keer langs de vuilnisbakken is gegaan om er flesjes en blikjes uit te halen. Trouwens hij is ook gek op sigaretten peuken! :)

Op het terras schreef ik dit verslag want er is hier draadloos internet en dit scheelt me straks weer tijd. Nou nog even mijn koffie opdrinken en dan terug naar het hotel. Daar kan ik dan mijn ticket ophalen voor de bus naar Cycle Oregon en ga ik zorgen dat ik zover mogelijk klaar ben voor het vertrek naar Sutherlin morgenvroeg om 9 uur.

Daar gaat het dan allemaal op zondag 9/11 beginnen! Ik heb er zin in! Hoewel het hotel toch ook wel lekker is!

Trouwens jammer Henk dat de Dutchtrain er niet bij is dit jaar! Maar volgend jaar bestaat Cycle Oregon 25 jaar dus ik denk dat dat een hele speciale gaat worden. Trainen alvast zou ik zeggen!

Cu all the Freak

  • 10 September 2011 - 06:52

    Thuisfront:

    Ha die Freek/Papa
    Je bent je dag weer goed doorgekomen! De foto van de eettentjes doet me aan Postel denken, misschien daar iets meer keuze maar voor de rest..........
    Hopelijk gaat de busreis goed verlopen en is er airco in! Heel veel groetjes van ons allenxxxxx

  • 10 September 2011 - 07:03

    Renée:

    ik mis je heel erg (L) veel succes met het fietsen:smile:

  • 10 September 2011 - 10:09

    Berry & Hannie:

    Hi Freak!
    het is weer schitterend je verhalen te lezen. En volgens ons ben jij al een voorproefje aan het nemen op het thema happen (en trappen). Dat gaat daar helemaal goed komen!
    Veel succes en geniet ervan.

    groetjes
    Berry & Hannie

  • 10 September 2011 - 10:22

    Peer:

    Heee broertje,
    Gaat goed daar zo te lezen!!
    Straks eindelijk beginnen met fietsen. dat moet wel na zoveel eten.
    Geniet ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 67339

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: