Dag 5 Elgin - Enterprise 95 km - Reisverslag uit Enterprise, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 5 Elgin - Enterprise 95 km - Reisverslag uit Enterprise, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 5 Elgin - Enterprise 95 km

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

13 September 2010 | Verenigde Staten, Enterprise

Nou beste mensen dat hebben jullie allemaal goed begrepen. Ik heb het gevoel dat dit wel een heel leuk dagboek gaat worden.

Nou Ben ik was inderdaad al naar je opzoek. Jammer dat je vrouw en jij er niet bij zijn. Het was elke keer weer leuk om met je te fietsen. Maar wellicht volgend jaar weer.

Cathy it is nice to have you reading my diary. I hope at the end of the week you learned to speak Dutch.

Uiteraard alle anderen ook hartstikke bedankt hoor het is elke keer weer leuk om iets te lezen van iemand.

Nou allereerst ging ik gisteren na het bloggen eten in het openlucht restaurant. Het eten was wederom ruim voldoende maar ik koos voornamelijk gemengde warme groenten en sla. Tijdens het eten schoof Mike bij me aan en we kletsten wat over zijn woonplaats (Columbus) in Ohio en uiteraard over Nederland en Europa.

Zelfs tijdens het eten is het enorm goed georganiseerd. Uiteraard moet je eigenlijk je eigen rotzooi opruimen maar daar hebben ze zelfs al vrijwillegers voor. Gisteren was het een echte onvervalste politieagent die meehielp. Best een grappig gezicht z'on stoere man, uiteraard met snor, plastic handschoentjes aan en vervolgens een pistool, peperspray en handboeien aan zijn riem. En op de achtergrond pal aan het restaurant zijn Politiejeep geparkeerd. Ja je weet nooit of er een spoed klus tussen komt. Maar hij mag blijven hij deed het prima.

Na het eten gingen we beide onze eigen weg. Ik ging naar mijn tent wat dingen klaarleggen voor de nacht en de volgende morgen en ik kleede mezelf even om want het werd al kouder. Hierna ging ik weer terug naar de mainstage voor de zogenaamde annoucements waar ze alles over bijvoorbeeld de route van morgen vertellen. Vervolgens luisterde ik nog even naar de band en ging ik om circa 21.00 uur naar bed. Inmiddels was het al erg koud geworden. Ik besloot een lang wielrenshirt aan te trekken en ik sloot mijn slaapzak, model mummie, helmaal af. Uiteraard nadat ik er in lag.

Om 2.15 uur werd ik wakker en ging ik naar de wc. Inmiddels was het gaan vriezen. De meter stond op - 1,6 graden. Koud dus. Gelukkig geen wachtrijen bij de toiletten want ik weet niet of ik het dan nog allemaal had kunnen vinden.

Overigens deed ik nog wel een ontdekking namelijk de grote beer (Ursa Major)is hier net zo groot als bij ons. Je begrijpt het al er waren gigantisch veel sterren aan de donkere hemel. Echt heel mooi!!! Snel het bed in en rond 4 uur ging ik er wederom even uit inmiddels had ik het zelfs in mijn slaapzak koud. Althans aan mijn voeten. Dus maar sokken aangetrokken en toen ging het een beetje maar veel heb ik niet meer geslapen.

Om 6 uur stond ik op en ging ik eerst maar eten want daar was warme koffie en een opwarmertje had ik echt wel nodig.

Na het eten liep ik nog een keer naar de wc (zover mogelijk weg) en naar de wastafel gewoon om warme voeten te krijgen. Het was inmiddels -2 graden. Mijn hele fiets was bevroren alles was wit van een dun laagje ijs.

Om 7.20 uur zat ik op de fiets en toen was het net boven nul. We werden og even aangemoedig door een aantal echte cheerleaders erg leuk.

Toch maar de korte broek aan en mijn benen ingesmeerd met een warming-up gel. Van de kou heb ik toen eigenlijk helemaal geen last meer gehad.

Na ongeveer 500 meter begon de eerste klim. Het was een prachtige klim met schitterende uitzichten. Het liep allemaal voorspoedig. Na de eerste rustplaats waar ik slechts een paar miuten stopte volgde al snel de lunch. Hier was ik om 10.15 al met al had ik een leuk gemiddelde. Maar liefst 27 km/h.

Ik probeerde Bea even te bellen en precies op dat moment belde ze mij. Telefonische telepathie zeg maar. Na wat gebuurt te hebben kwam ik Mike weer tegen en genoten we samen van de lunch. Hierna fietsten we samen verder tot aan de eindplaats van vandaag, Enterprise. We besloten om ook nog de extra optie van 60 km te doen maar na een km of 10 kwamen we daar op terug, we wilden ons sparen voor morgen want dan is de tocht maar liefst 160 km, dus draaiden we om. Zodoende deden we toch nog een 25 km extra.

Nu dwars door het dorp waar allerlei mensen ons een warm aplaus gaven. Hartverwarmend hoor en erg leuk !!! Snel naar het Cycle Oregon dorp waar het al een drukke bedoeling was. Aangzien de tassen nog niet uitgeladen waren gingen we even terug naar het dorp om te kijken of ik iets kan vinden om 's nachts wat warmer te blijven. Mike wilde een paar oorpluggs kopen zodat hij wat beter kon slapen.

Overigens vroeg deze morgen mijn buurman aan me of ik oordoppen bij me had? Ik niet zei ik. Nou als je er nodig hebt ik nog reserve bij me want ik kan nogal snurken. Dus je weet me te vinden.

Nadat we dit gekocht hadden kochten we een broodje met varkensvlees van de barbecue die hier midden op straat gestationeerd stond. We kregen een voorkeurs behandeling en mochten bij hun aan tafel zitten. Ja want klanten uit Holland hadden ze niet elke dag wisten ze me te vertellen. Het was erg lekker en leuk. Trouwens inmiddels was het een graad of 27 geworden. Een behoorlijk verschil zal ik maar zeggen.

Hierna gingen we terug naar het Cycle Oregon dorp en gingen we ieder onze eigen weg. Ik ging lekker douchen en vervolgens richte ik mijn tent in voor de nacht. Hierna gng ik mijn t-shirt omruilen voor een kleinere maat en op naar the Blog-Mobile.

Daar zit ik dus nu.

Morgen wordt, zoals gezegd een zware dag, met een lange klim en gaan we naar de staat Washington. Ook gaan we over Rattle Snake hill wat dat gaat brengen weet ik ook niet.

Nou tot de volgende keer maar weer en ik realiseer me wederom:
Today is a gift and that's why they call it the present.

The Freak

  • 12 September 2010 - 22:46

    Peer:

    Laat komen die bus.
    Met inhoud natuurlijk.

  • 13 September 2010 - 04:43

    Juffert:

    A quick entry before I go to work.... Some of us have to work, while others go on a cycle tour..haha.Good luck for today. It will be a long climb, but you can do it! Enjoy the beautifull weather and landscape.. and hopefully you will have a better night (a bit warmer) tonight.

  • 13 September 2010 - 05:27

    Juffert:

    A special entry for Cathy.. !I applaud you for trying to learn Dutch. I worn you up front, Dutch is very difficult because of it's inconcistency. We try to learn Dutch to our kids.. but even after many years it still is very difficult for them. Only the ones that have a natural ear for the grammar and spelling will do good. So.. good luck.

  • 13 September 2010 - 06:45

    Ed:

    Ha Fre, een carnavalshoedje doet het prima tegen de kou. Helaas heb ik er geen meer te leen voor je. Ook Michelle vondt het niks en heeft het ding lang geleden weggegooid. Succes vandaag met de lange rit!

  • 13 September 2010 - 07:59

    M@rjo:

    Koude voeten?? hoezo?
    Je hebt toch UGGS!!!!:-)

  • 13 September 2010 - 09:38

    Frans-jozef:

    Hoi Freek,

    De stemming zit er al weer goed in. Leuke foto trouwens al die tentjes op een rij. Wat trouwens ook goed werkt tegen de kou is een partner zoek voor in je slaapzak. Misschien iets voor de snurker. Veel plezier nog.

    De foto's zien er in ieder geval weer geweldig uit.

    PS Ik hou het maar op Nederlands anders leert Cathy het nooit.

  • 13 September 2010 - 10:06

    Jordy:

    Good luck for today! But I know you can do it, for me it would be a very tough job (I remember a 70-km stage in France). And I think if it's cold you can always enjoy the cheerleaders;)

  • 13 September 2010 - 10:23

    Hella:

    Hoi Freek, Leuk te lezen over je nachtelijke "escapades", veel succes met fietsen en geniet!

  • 13 September 2010 - 18:00

    Dvs:

    Ha Freak,

    Ik heb net de reisverslagen doorgelezen en lees dat het weer een groot avontuur is. Geniet er nog van. groeten, dvs.

  • 13 September 2010 - 19:47

    Anneke:

    ha die freek, alias de reizende reporter/freak de fietser.
    je hebt het er maar druk mee. maar.......het is wederom genieten.
    gezellige reisverslagen en prachtige foto's.
    p.s. afgelopen zaterdag was het gezellig bij Haryy en Diny. heel gezellig met jouw drie meiden gekletst.
    geniet maar lekker daar.
    groetjes anneke en hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 67245

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: