Dag 4 Portland - Elgin - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 4 Portland - Elgin - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 4 Portland - Elgin

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

11 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Als antwoord op jullie vragen: ja Uggs zijn Australische sheepskin laarsjes. Dus aan de binnenkant zit er schapenwol zodat je zonder sokken in de laarsjes kunt. Lekker comfortabel en warm. En het eten valt volgens mij wel mee want gisteren heb ik slechts 2 maaltijden gehad.

Na een redelijke nachtrust stond ik om 7.00 uur op om te douchen etc. Hierna moest ik namelijk nog mijn tas inpakken en vervolgens mijn fietskoffer in de vrachtwagen zetten. Zo gezegd zo gedaan.

Hierna inchecken voor de bus. Ik was de eerste voor de tweede bus. Vervolgens ontbijten. Ik nam een continental breakfast. Dus slechts een croissant met jam en een oj (orange juice). Nog even de tanden poetsen en uitchecken. Ik was nog maar net op tijd voor het vertrek van de tweede bus. Na ongeveer 10 minuten was iedereen er en vertrokken we. De reis zou alles bij elkaar 5 uur duren.

Vanuit het vliegveld zaten we in een mum van tijd op de interstate richting Pendelton en Elgin. Na ongeveer 45 minuten klaarde het weer helemaal op en werd het maar liefst 28 graden en lekker zonnig. Overigens ook de voorspelling voor de hele week.

Ik zat aan het raam naast een oudere man uit de staat Delaware. We praten over van alles en nog wat o.a over zijn vroegere werk, zijn bezoek aan Nederland en zijn schoondochter die toch echt wel een citizen of Holland was. Ze komt namelijk uit Aruba. Hij was ook al een aantal malen in Europa komen fietsen. Met name de Provence en Italie vond hij geweldig.

Ja ik heb het al eerder verteld maar binnen een mum van tijd weet je bijna alles van iemand want praten doen ze allemaal graag. Zo had hij aan het begin van het jaar een nieuwe heup gekregen. Het enige wat ik niet weet is zijn voornaam maar daar kom ik nog wel achter.

Het landschap onderweg was erg mooi en afwisselend. Eerst bossen dan woestijnachtig en vervolgens weer bossen en hoge bergpassen. We zagen van allerlei vogels en ik zag zelfs tot twee keer toe een coyote lopen.
Andere mensen in de bus zagen zelfs een paar Big-horn schapen lopen, zeg maar een soort Moeflon maar dan much bigger....zoals alles hier.

De reis verliep voorspoedig en rond een uur of 14.00 waren we in elgin. Eerst reden we nog door Imbler the grasseed capital of the world zoals ze zichzelf noemen. Er wordt hier inderdaad een gigantische hoeveelheid graszaad verbouwd. Na het oogsten branden ze het veld helemaal af om ziektes uit te bannen en de grond weer vruchtbaar te maken.

Nou aangekomen in Elgin eerst je riderpakket ophalen. Daar kwam ik Walter tegen. Dat is de man uit Nederland die in 2008 bij Cycle Oregon zijn vrouw leerde kennen. Inmiddels is hij verhuisd naar een plaats vlakbij Portland en zelfs een Amerikaan geworden. Ik heb wel een 20 minuten met hem staan praten en hij wist te vertellen dat er dit jaar slechts 1 Nederlander mee doet. That's me dus.

Na het oppikken van mijn tent nummer op naar mijn tent en inrichten maar. Ik heb nummer 237. Toen ik naar mijn tent liep kwam ik Mike tegen waar ik vorig jaar een aantal keren mee gegeten en gesproken heb erg leuk.
Vervolgens moest nog mijn fiets uitgepakt worden en moest ik de wielen er weer inzetten. Ook de banden moesten weer opgepompt worden want in het vliegtuig moet je de lucht eruit laten want anders klappen ze door de druk.

Hierna ging ik terug naar mijn tent en nam ik even de route van morgen en de rest van de week door. Volgens mij wordt het best pittig, zeker als je alle options doet. Alles bij elkaar iets meer dan 925 km. Per dag dus nog best behoorlijk. Met name de laatste dag blinkt uit door een lange klim met behoorlijk wat hoogteverschil. Maar ja we zullen wel zien.

Dit jaar reist er met Cycle Oregon iemand mee die probeert zoveel mogelijk blogs en facebook verhalen van Cycle Oregon te krijgen welke hij dan weer gebruikt voor publicatie doeleinden (www.koifishcommunications.com). Zijn camper is omgedoopt tot blogmobile. Hiervoor kun je dus gratis zijn 5 computers gebruiken. En je raad het al daar zit ik dus nu. En wat denk je heb ik juist z'on netbook gekocht maar ja als je alles van te voren weet.

Precies voor zijn camper heeft hij alles opgesteld lekker in de zon. Hij werd helemaal lyrisch toen ik zei dat ik al voor het derde jaar een dagboek bijhoud voor Cycle Oregon. Ik vertelde hem dat het in het Nederlands was maar dat maakt hem niet uit hij laat het wel vertalen zei hij en overigens schijnt google dat soms ook te doen dus wie weet ligt er toch nog een carriere als reizende schrijver in het verschiet. Wel leuk zijn enthousiasme hoor.

Nou als je dus reageert verschijnt dat dus straks op facebook want hij heeft een link gemaakt naar mijn website. Zo reageren maar.

Nou dat is het weer voor dit moment ik ga genieten van het lekkere weer en de muziek. Inmiddels is de eerste country band begonnen met spelen en hoor ik dat op de achtergrond.

CU The Freak


  • 12 September 2010 - 01:22

    Ben:

    Freek! Sorry dat we het dit jaar zullen missen, maar volgend jaar zijn we er weer bij!

  • 12 September 2010 - 03:07

    Cathy:

    I saw a Cycle Oregon Facebook comment about your blog and decided to check it ou. No, I don't speak Dutch, but the Google translator gives me the basic idea so I can follow. (Some of the automatic translations are pretty funny.) Enjoy your time in our state and on Cycle Oregon!

  • 12 September 2010 - 06:35

    Annemarieke:

    So you're finally actually alive on facebook, alas!

    Cycle away Freak, we'll keep on reading :)

  • 12 September 2010 - 07:48

    Juffert:

    O.k. so let's see if I can do this in English. That saves time in translating for your blog. What a nice idea and now you are a real travelreporter. Judging from your entry, tomorrow will be your first day of cycling. I wish you a good day.. wich much more beautiful nature that I saw in the pictures. It is really gorgeous out there! And the weather is much beter than over here... it has been raining since early this morning. Yesterday was nice and warm, but I think that was the last warm day for now. Where did you climb on to get that shot from the sky? Nice picture of you in front of the blogmobile..
    C U !

  • 12 September 2010 - 09:46

    Jordy:

    It's really fun to read your stories about your third cycle adventure in the States! And you also shot a lot of beautiful pictures. Especially that one with the view from your tent, all those tents look like a whole group of igloo's. The only thing that reminds you that they're not is the sun:p I wish you the best for your first cycling stage today!

  • 12 September 2010 - 12:39

    Edwina:

    Doe je wel je "warming-up" goed? Have fun and enjoy the ride.

  • 12 September 2010 - 18:06

    Frank En Annelies:

    Hello Freek,
    You look very relaxed on the picture sitting for the blogmobile.
    I see that he uses his camper also for koi…,is that during the winter??
    Wish you also this year a good biking experience.


  • 12 September 2010 - 19:00

    Thuisfront:

    Hoi Freek,

    Het ziet er allemaal weer leuk uit. Hopelijk heb je het aanstaande nacht niet koud in je iglootje wanneer de temperatuur onder o gaat, of zijn ze goed geisoleerd?
    xxx

  • 14 September 2010 - 14:02

    Joost En Francie:

    hai Freek,
    goed voor elkaar, ik snap goed dat je dit geweldig vind. Wij genieten mee op grote afstand. Nog veel plezier daar!
    groetjes uit het brabantse land.
    Joost en Francie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 67318

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: