Dag 13 Portland - Eersel 8529 km - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 13 Portland - Eersel 8529 km - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 13 Portland - Eersel 8529 km

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

21 September 2010 | Nederland, Eersel

Nou beste lezers daar zijn we dan weer, terug in ons eigen kikkerlandje.

Ik stond om een uur of 7.00 op en deed de gebruikelijke dingen. Douchen, scheren etc. Hierna las ik nog even de krant en ging ik ontbijten.

Op werkdagen hebben ze in het hotel een ontbijtbuffet. Nou ik genoot van mijn voorlopig laatste luxe ontbijt en zat nog wat langer dan normaal gewoon te zitten.

Hierna de laatste dingen in de kamer en omstreeks 10.00 uur checkte ik uit. De shuttle bracht me netjes naar het vliegveld.

Bij het inchecken was het helemaal niet druk dus dat verliep vlotjes. Nou ja, deze keer durfde ze maar liefst U$ 375,= te vragen voor mijn fiets. Een koopje? Niet dus.

De balie medewerker had er al,voordat ik iets kon zeggen, een manager bijgehaald. Ik vertelde dat ik eigenlijk geboekt heb voor € 50,= en dat dus zo ongeveer een $ 35,- is. Ook zei ik dat er exact hetzelfde inzat als op de heenreis en toen heb ik ook al € 200,- ,onder protest, moeten betalen maar ja ik heb geen keus geloof ik of wel?

Now sir U$ 200,= would be reasonable than, compared to your first trip with € 200,= ? Ok dan maar want je hebt echt geen keus. Het inchecken opzich verliep wel soepel binnen 5 minuten stond ik bij de band om de bagage af te geven. Ja het is allemaal wel wat kleiner dan schiphol hoor maar dat maakt het dan ook weer wat persoonlijker.

Nou op naar de veiligheidscheck en ook daar stond deze keer geen rij. Maar de safety guys zouden hun zelf niet zijn als ze toch niet op de een of andere manier een rij zouden creeren. Dus bak 1 horloge, armband, portemonee, mobieltje, riem en schoenen. Nee schoenen moeten apart op de band dus even opnieuw beginnen. Bak 2 rugzakje en handbagage. Nee opnieuw alleen rugzakje en bak 3 de handbagage. Nou ben ik er wel denk ik, nog steeds mijn broek ophoudende met een hand want ze hebben mijn riem.

Oeps ze ontdekken iets in de handbagage. Wow een labtop. Sorry deze moet nog een keer, sir. Zal ik hem even openmaken voor U dan kunt u het zien? Nee hij moet opnieuw en ik maak hem zelf wel open.

Ja Freek don´t mess with the law. O you lockt it? So please open it.
Nou enfin ze zagen dat het en labtop was zonder verder direct aangesloten onderdelen dus ik was wederom officieel als niet bedreigend verklaart. Wat een genot weer.

Aangezien het vliegtuig pas om 13.30 uur vertrekt heb ik nog genoeg tijd om wat rond te kijken en een starbucks koffie te drinken. Op het hele vliegveld is gratis wifi dus ik heb ook nog even geinternet.

Om 13.51 vertrok het vliegtuig. Helaas 21 minuten te laat maar ja wat maakt het uit op een 10 uur vlucht. Ik zat op stoel 42a helemaal achteraan in het vliegtuig.

Ik zat naast een Zweedse. Nou hoor ik jullie denken een Zweedse? Ja inderdaad en ze had helemaal niets dat je aan een Zweedse doet denken nou ja haar paspoort dan.

Nou we zaten circa 30 minuten in de lucht toen er ineens omgeroepen werd of er iemand aan boord Oekraiens sprak want we hebben hulp nodig voor een vrouw.

Nou ik niet dus (Hy,R He Tak, schrijf dit ergens op want je weet nooit of je het nog nodig hebt) Maar wonderbaarlijk was er minimaal 1 persoon die iets in die richting sprak. Toen bleek ook dat de zoon van deze vrouw aan boord was en werd hij ook opgeroepen.

Nou het ging steeds slechter met de vrouw, zo net achter me natuurlijk. Vervolgens werd gevraagd of er dokters en of verpleegsters aanwezig waren, kwam er zuurstof aan te pas en uiteindelijk werd omgeroepen of er iemand met een weet ik wat voor geneesmiddel aan boord was. Want de ehbo kist voorzag hier onvoldoende in. Nou uiteindelijk hebben ze het met een aantal mensen gefixt en liep de vrouw na anderhalf uur weer rond. Maar de stewardessen hadden het er maar druk mee.

Verder verliep de reis wel soepel behalve dan een vrouw die het niet normaal vond dat de chicken op was en dus pasta kreeg. Ze werd er een beetje hyper van. Maar gelukkig vond de stewardess bij een andere etenskar nog een kippetje dus dat was ook al weer opgelost. Waar iedereen zich toch al druk over maakt.

O ja Schiphol was geheel gehuld in mist dus daar moesten we ook nog een extra 10 minuten rondcirkelen. Dat is trouwens best raar je daalt af en ziet van alles en dan ineens zie je helemaal niets meer tot je net boven de grond bent. Dan moet je als piloot toch ook wel blindelings vertouwen op je instrumenten.

Nou bleek dat er een heleboel vluchten gecanceled of vertraagd waren. Nou binnen een 10-tal minuten stond ik bij de bagage band en omstreeks 9.35 reed ik de snelweg op naar huis. De autorit verliep zonder problemen en rond 11.uur was ik thuis waar Bea op me wachte. Het is ook weer fijn om thuis te zijn.

Nou nu nog opruimen en het laatste verslag schrijven en dan begint er morgen weer en nieuw avontuur. Ik denk in Helmond of zo.

Ieder bedankt voor jullie input in mijn dagboek. Het kept me going.

Weet in ieder geval dat een bestemming nooit zo belangrijk is dan de interressante weg er naar toe.

CU The Freak

  • 21 September 2010 - 20:09

    Joost:

    Welcome back Freaky,

    Ik weet het zeker, 2 dagen en je zit er weer helemaal is.

    Gr Joost

  • 21 September 2010 - 20:09

    Edwina:

    Welkom thuis en geniet van je vrouwen.

    Groeten en wat heb je weer allemaal meegemaakt zeg!

  • 22 September 2010 - 05:59

    Thuisfront:

    Fijn dat je weer thuis bent!!!

  • 22 September 2010 - 07:06

    Mart:

    Je valt wel met je neus in de boter wat het weer betreft, om net nu weer thuis te zijn,en ik denk dat ze in Helmond wel raad zullen weten met het inburgeren. We komen eerdaags wel langs om een LIVE verslag van dit avontuur aan te horen. Groetjes Mart.

  • 22 September 2010 - 10:10

    Juffert:

    Dan gaat 'ie maar weer in het Nederlands, aangezien je weer op deze bodem bent geland. Qua acclimatiseren aan het weer hoef je inderdaad nog niet. Maar werk ze maar weer! Alsof je niet weg bent geweest.. haha.

  • 22 September 2010 - 13:06

    Susan:

    Hoi Freek!

    Leuke verhalen op je website!! Zo te horen is het allemaal leuk geweest! Maar we spreken ons wel weer een keer van de week in Helmond :).

    Groetjes susan

  • 24 September 2010 - 08:00

    Anneke:

    ha freek
    inmiddels al wat geacclimatiseerd hoop ik.
    we zijn een paar dagen weggeweest, vandaar de late reactie.
    maar fijn om weer thuis te zijn en wat was het weer genieten van je verslag en foto's.
    groetjes voor jullie vier

  • 25 Oktober 2010 - 15:48

    Walter Portland Or:

    hi Freek!

    je zoefde mij al een paar x voorbij tijdens Cycle Oregon en mijn amerikaanse vrouw kwam met deze link aanzetten. geen idee hoe ze deze gevonden heeft; ze kan al wat nederlands ;)

    gefeliciteerd met het voltooien van je 3e CO! its always a lot of fun!!

    walter en nora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 67311

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: