Dag 10 The Round Up - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 10 The Round Up - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 10 The Round Up

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

18 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Howdy Fooks. Nou het is hier een heel apart sfeertje zal ik maar zeggen maar wel super gezellig.

Nadat ik gisteren klaar was met bloggen liep ik terug naar het Cycle Oregon dorp een wandeling van ongeveer 25 minuten. Ik was om 19.50 uur bij de etenstent dus net op tijd want om 20.00 uur sluit de tent.

Het eten was heerlijk. Hierna ging ik terug naar mijn tentje. Vandaag staan de tenten aan de rand van het podium dus ik kon heerlijk droog, het regende inmiddels een beetje, alles bekijken en luisteren naar de muziek. Wederom een leuke rockband.

Nadat de muziek om 22.00 uur ophield ging ik slapen. Helaas maar tot 2.00 uur want toen waren er een paar mensen op het terrein, die waarschijnlijk onder invloed van drank, op zoek waren naar een slaapplaats voor hun vader. Nadat ze weg waren sliep het dorp weer in.

Vanmorgen moest ik op tijd opstaan want om 9.00 uur begon er een grote parade zoiets als de Eersel-Postel rally maar dan much bigger en met 100-en indianen. Dus ik wilde een leuke plaats hebben om het te kunnen zien en om foto's te kunnen maken.

Het ontbijt vandaag bestond uit een ragout met scrumbled eggs en een broodje. Ik vroeg of ze niet teveel wilde opscheppen. Dat was geen probleem. De man vroeg waar ik vandaan kwam. Nou Holland dus. Toen zei hij nou weet je waar wij Amerikanen al die hartinfarcten van krijgen.

Nou dus ik stond om circa 8.45 uur aan de route en had eigenlijk best een leuke plaats. Het was er al heel druk. Om exact 9.00 uur klonk er een gigantische knal en kwam de stoet op gang.

In de stoet doet z'on beetje alles mee wat iets met paarden heeft. Daarnaast liepen er ook een 6-tal showbands mee, een gouverneurs kandidaat, een kandidaat voor sheriff en een gigantische hoeveelheid aan rodeo Queens en Princesses. Kortom er was van alles te zien.

De stoet duurde maar liefst bijna 2 uur dus om net voor elven liep ik verder de stad in. Aangezien ik weer om 13.15 uur aanwezig moet zijn bij de rodeo besloot ik maar wat te gaan eten. Ik kocht een BBQ Chicken Rap smalle size. Maar ik was blij dat ik die op had.

Na het eten bezocht ik vlakbij het rodeo terrein de indianen markt en hun tijdelijke tipi dorp waar ze gedurende het festival wonen.

Overigens is de school deze hele week gesloten. Ja het is hier echt de happening van het jaar er is bijvoorbeeld ook een giga kermis. Ik weet niet hoeveel life optredens etc. etc.

Nou om 13.00 uur zat ik dus op mijn stoel, nou ja eigenlijk gewoon een aluminium bank. Ik zat in sectie West, rij S en plaats 5. S5 zal ik maar zeggen dat komt aardig overeen met mijn diensttijd en mijn schuilnaam.

Wederom een harde knal en de Rodeo was begonnen. Een echte Amerikaanse omroeper zweepte het publiek op en na het voorstellen van wat jury mensen en het zingen van het volkslied. Waarbij iedereen zijn hoed afzette en zijn hand op het hart legde.

Hierna begon het eerste onderdeel: Horse-back riding zonder zadel. De bedoeling is dat het paard zo lang mogelijk en onafgebroken de comboy van zijn rug probeert af te gooien. Het zogenaamde Let'r Buck. Of te wel bokken dus. Hierna volgde nog vele onderdelen zoals met een lasso een kalf vangen, van het rijdende paard afspringen en dan een stier met zijn rug op de grond leggen, indianen races, met een lasso een stier vangen en uiteindelijk het befaamde stierrijden. Daarnaast was er ook nog een stoet van indianen van een hele hoop verschillende stammen.

Het was echt allemaal geweldig en leuk om eens mee te maken. Morgen is de finale voor mij ook overigens.

Het zal denk ik een van de zwaarste dagen worden. Ten eerste omdat er tijdsdruk opzit want ik moet om 15.00 uur de bus halen, gedoucht zijn en mijn fiets ingepakt hebben. En ten tweede omdat er een lange klim in zit waarbij maar liefst 2500 hoogte meters overwonnen moeten worden. Maar ja we zullen wel zien.

Ik ben in ieder geval van plan om op tijd te gaan vertrekken dan kan het daar vast niet aan liggen.

Onderweg naar The Great Pacific paseerde ik een man die in zichzelf
aan het zingen was. Hij verontschuldigde zich daarvoor. Ik zei dat het mij niet uitmaakte als hij maar een goed gevoel had. Nou vervolgens wilde hij weer van alles weten want ik heb kennelijk een funny accent. Hij vertelde dat hij bij de plaatselijke fietsclub zat en morgenvroeg mee zou helpen met het ontbijt. Hij gaf me ook nog en visitekaartje voor als ik misschien een keer hun tocht wilde komen fietsen.

Inmiddels zit ik weer bij The Great Pacific te internetten. Hierna ga ik nog even wat verder de stad in.

Daarna wat inpakken en vervolgens eten. Morgenavond slaap ik weer in een normaal bed met een eigen badkamer wat een genot zal dat weer zijn.

CU en Howdy The Freak


  • 18 September 2010 - 01:43

    Prisca:

    Hoi Freek,

    Succes met de laatste loodjes!!

    Groetjes,
    Prisca

  • 18 September 2010 - 06:12

    Anneke:

    ha die freek
    wat een spektakel en kleurrijke foto's .Geweldig!
    Heel veel succes met de rit.

  • 18 September 2010 - 06:38

    Glizzy:

    Oja: je 'diensttijd' pffoehwoehaaahaaa.
    Volgens mij is je laatste tocht morgen (vandaag al voor jou) een stuk zwaarder dan die tijd :)

    Succes met de megaklim en goeie terugreis!


  • 18 September 2010 - 06:56

    Doornkoosje:

    Hey,

    Mooi al die foto's! Succes de laatste dag en een goede reis........

  • 18 September 2010 - 07:11

    Ed:

    Wat een fotos zeg, het is net als in de film! 2500 meter klimmen morgen is niet niks en het weerbericht van deze site beloofd spektakel. Succes!!

  • 18 September 2010 - 07:29

    Juffert:

    First of all, good luck with your heavy route of tomorrow.. Make sure that you get on that bus!
    And second... thank you for all the beautifull and colorfull pictures! We have anjoyed them.

  • 18 September 2010 - 08:39

    Renée:

    nou leuke foto's zeg ,mis jou wel heel erg maar ik heb helemaal niet het idee dat jij in amerika zit al veel geshopt. bij ons zaten er drie hele grote spinnen op de kamer (best wel gezellig) margot was heel bang dat er nog steeds spinnen zitten maar helaas hebben we er geen meer gezien. we hebben wel lief gedaan tegen mama (en de spinnen) veel succes met het fietsen (L) groetjes renée xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 18 September 2010 - 08:47

    Jordy:

    Time flies when your having fun! That always proves to be true at the end of a nice time. I hope you've enjoyed it, but I think you did very much! And if you didn't, I did! Good luck with your last stage and maybe the time pressure will bring you to great deeds!See you soon in the beautiful Netherlands:)

  • 18 September 2010 - 09:05

    Peer:

    Come on chief red head freaky. The final step. Good luck

  • 20 September 2010 - 11:08

    Frans-jozef:

    Hoi,

    Gelukkig voor jou heb jij een iron horse met zadel.


  • 02 November 2010 - 15:47

    Eric / Pietje :

    Hoi Frits, ik heb nu pas je verslag gelezen van Amerika en moet zeggen dat het er super uitziet, en je hebt mooie foto's gemaakt. Het lijkt me geweldig om zoiets mee te maken!!
    Groet Eric

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 67305

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: