Dag 3 Portland Downtown 14387 stappen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 3 Portland Downtown 14387 stappen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 3 Portland Downtown 14387 stappen

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

11 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou daar zijn we weer.

Alleerst is het absoluut geen 29 graden maar rond de 20 zou ik zeggen. Dus ik denk dat ze hier Piet Paulusma niet zo goed verstaan.

Aangezien ik dus gisteravond erg moe was ging ik al vroeg naar bed. Ik moest wel de wekker zetten omdat ik met een paar collega's moest overleggen over de bestelde Uggs. Dus om 23.15 uur liep de wekker af. Nadat ik het een en ander had geregeld probeerde ik weer verder te slapen. Maar ja dat is natuurlijk moeilijk.

Uiteindelijke viel ik weer in slaap en stond ik om 8.00 uur op. Ik had besloten deze morgen gebruik te gaan maken van gym. Dus zo gezegd zo gedaan. Als eerste ging ik fietsen, vervolgens op de crosstrainer en toen nog hardlopen op de band. Elke discipline deed ik 18 minuten in totaal dus bijna een uur. Daarna ging ik nog even zwemmen en douchen in het aangrenzende zwembad. Erg lekker.

Tijdens het sporten was er een vrouw die tijdens het lopen constant met allerlei mensen aan het bellen was echt super irritant. Maar gelukkig waren de kennissen om te bellen na 20 minuten op dus toen vertrok ze maar.

Na het oefenen waste ik mijn shirt even uit en hing ik deze te drogen. Toen was het tijd voor het ontbijt. Helaas was ik te laat voor het ontbijtbuffet helaas werd het toen een a la carte ontbijt. Scrambled eggs met worstjes en gebakken aardappelen!!!!! Het was overigens lekker maar ik besloot niet alles op te eten.

In de lift naar boven kwam ik Jerry uit Maui tegen. De gepensioneerde tandarts. Hij ging ook weer fietsen maar had pech aan zijn fiets.Nog even met het thuisfront gebeld en toen naar de stad.

De buschauffeur besloot mij naar een andere plaats te brengen om met de trein mee te gaan. Dit was voor hem wat makkelijker en ja mij maakt het niet uit.

Na aankomst in downtown besloot ik naar Nob-hill te gaan. Op het internet had ik een winkel gezien aan Gildanstreet waar ze Uggs verkopen. De man was allervriendelijkst en belde zelfs even naar de importeur om het e.e.a. na te vragen. Maar helaas was het ene model uitverkocht en kwam het andere pas begin oktober binnen.

Vervolgens een eind Nob-hill ingewandeld waarna ik wat dronk op een terrasje. Ik kocht, zoals elk jaar, nog wat spulletjes bij paperbook een winkel voor papierwaren ed. Verder keek ik vooral en ging ik langzaam terug naar Chinatown en het centrum.

Tussen deze stadsdelen is een groot plein waar allerlei kleine rijdende eettentjes staan. Een beetje zoals in Belgie op vele markten. Trouwens het waren, op een enkele mexicaan en pizzabakker, na allemaal Aziatische restaurantjes. Wel leuk om dat ook weer eens te zien.

Ik moet zeggen dat hier wel duidelijk is dat er een financiele crisis aan de gang is. Want er staan veel panden leeg en er zijn meer zwervers dan eerst. Maar ja nadat ik het ontbrekende paar Uggs gekocht had bij weer een andere winkel ging ik naar de Apple store en daar zijn maar liefst 25 verkopers aan het werk. Op een groot bord is te zien wanneer je ongeveer aan de beurt bent de wachttijd is zo ongeveer 50 minuten. Hoezo crisis?!

Hierna nog even wat rondgekeken en even gezeten op een bankje. Toen weer naar een restaurant (note: pas de 2e maaltijd van de dag).

Ik nam een wrap met kip en salade en uienringen. Erg lekker.

Hierna terug naar het Hotel waar ik de vrachtwagens van Cycle Oregon al zag staan. Ja hoor een van de chauffeurs was er en hij vroeg meteen of ik mijn mother in law meegebracht had in the big suitcase.

Ja dat soort grappen onthouden ze altijd. Het was meteen weer gezellig ik gaf hem zijn geschenk en hij vond het helemaal geweldig. Nou toen naar de kamer om mijn tas vast een beetje te herschikken voor het vertrek voor morgen.

Nu nog de foto's aan het verslag toevoegen en dan weer slapen. Morgen met de bus naar Elgin dan kan het fietsen echt beginnen.

Het was wederom een leuke dag.

CU soon.
Groeten The Freak

  • 11 September 2010 - 06:08

    Glizzy:

    Hee Freek,

    Je verhalen zijn weer leuk om te lezen :)

    Fiets en schrijf ze!


  • 11 September 2010 - 06:45

    Juffert:

    Wat een gaaf verkeersbord, met die tramrails.. haha. Nou, vandaag dan eindelijk de eerste fietsdag. Zet 'm op, mister acceleration!

  • 11 September 2010 - 07:23

    Ed:

    Je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Zijn UGGS Australische laarzen (het enige wat ik op google kon vinden!) en wat is daar zo bijzonder aan? Succes met het fietsen vandaag!

  • 11 September 2010 - 07:45

    Hannie & Berry:

    Ha die Freek

    als ik je verhalen zo lees is fietsen een smoes om overal lekker te gaan eten! je verhalen kunnen zo in een kookboek opgenomen (wel graag met uitleg over de bereiding) maar ik vind het hartstikke leuk!
    Zet em op vandaag en succes met het fietsen.


  • 11 September 2010 - 12:34

    Hannie:

    Hoi Freek,

    Ik kan je de komende dagen niet volgen, omdat ik er zelf ff tussenuit ga,maar heel veel succes met het fietsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 67354

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: