Extended version Schiphol - Portland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Extended version Schiphol - Portland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Extended version Schiphol - Portland

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

11 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Aangezien ik afgelopen avond erg moe was en zelfs tijdens het schrijven van het verslag in slaap viel had ik toch wat zaken weggelaten. Voor de liefhebbers schrijf ik ze nu even op.

Nou op Schiphol verliep het inchecken voor de meeste mensen normaal en zelfs snel. Maar opeens begon er een man te schreeuwen dat hij not decent werd behandeld. Ik weet niet precies op welke plaats ze hem gefouilleerd hebben maar hij was er niet blij mee. Enfin hij werd netjes afgevoerd maar in Portland zag ik dat hij toch mee was gegaan met het vliegtuig. Dus ik denk dat het toch nog gesust is.

In het vliegtuig zelf zat aan de andere kant van het gangpad een gesluierde vrouw die bij het boarden al mopperde en begon over haar huidskleur en godsdient en dat ze echt zelf wel haar bagage in het kastje kon leggen. Nou tijdens de reis, ergens in de lucht dus, begon ze ook hard te praten toen het wat langer duurde voordat ze haar drankje kreeg begon ze weer met hetzelfde verhaal. Maar gelukkig waren de stewardessen erg professioneel en bleef ze voor de rest van de reis stil.

Nadat ik aangekomen was in Portland en door de douane was gegaan kwam ik bij de baggageband daar was mijn tas en stond ook mijn koffer. Nou uiteraard moest ik uitleggen wat er in de koffer zat maar vooral de tekst "the Freak from Holland" behoefde toch wel enige uitleg. Nou na mijn uitleg werd er hartelijk gelachen en kreeg ik het invoer formulier weer terug. Dit stopte ik in mijn tas en vervolgens ging ik naar de bus. Althans dat dacht ik want net om de hoek stond een beveiligingsmevrouw en ze vroeg om het invoerformulier. Ik zei you want to look again? They just did it. Nou zei ze ik hoef het niet te zien ik neem het in en eigenlijk is dit je ticket to freedom and I'am your helping angel. Nou ze was alles behalve een engel maar ik mocht daarna wel weer verder dus kon ik inderdaad the States in en wel voor 90 dagen. Maar helaas heb ik zoveel tijd niet.

Nou op naar de bus die je naar de aankomsthal brengt. Daar stond een Nederlandse familie die natuurlijk ook weer wilde weten wat erin de koffer zat en vervolgens waar ik dan toch ging fietsen. Nou dat werd nog even besproken. Zij kwamen overigens voor een surpriseparty voor een oom die hier woont. Ze hadden er zichtbaar zin in.

Nou toen dus eindelijk naar het Hotel.

  • 11 September 2010 - 07:01

    Juffert:

    Wat een gedoe allemaal van those people. Klinkt wel heel erg Amerikaans, moet ik zeggen. It's all a little bit over the top.So long Freak...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 67261

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: