Dag 2 Schiphol - Portland 8743 km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 2 Schiphol - Portland 8743 km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 2 Schiphol - Portland 8743 km

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

09 September 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Om 6.15 uur opgestaan en vervolgens na de gebruikelijke zaken uitgecheckt. Uiteraard wilden ze in het hotel ook weten wat er toch in die koffer zit.

Om 6.45 uur checkte ik in bij de machines. Daarna nog de bagage afgeven. Nou daar bleek nu toch weer ineens dat de fiets meenemen maar liefst Euro 200,= kost, o ja enkele reis, ipv de afgesproken Euro 50,=. Ja sorry meneer u vliegt met Delta en dan kost dat altijd zoveel. Ja maar ik heb een KLM vlucht geboekt? Nou Portland is altijd Delta hoor enfin je begrijpt dat je machteloos bent en geen keus hebt want ja daar laten staan is ook geen optie. Dus Euro 200,= betalen maar. Ja ze vond het nog wel heel vervelend voor me.

Enfin het inchecken verliep verder snel. Na nog wat rondgekeken te hebben nam ik een sandwich als ontbijt en belde vervolgens nog even met het thuisfront. Daarna op naar gate E17 het KLM-bolwerk zal ik maar zeggen. O nee ik vlieg trouwens met Delta want dat is altijd naar Portland.......

Ook bij de gate verliep alles heel snel binnen mum van tijd zat ik in de laatste wachtruimte alvorens de boarding kon beginnen. Ook die verliep soepel maar toch vertrok het vliegtuig 25 minuten te laat. Waarom?? Ik heb géén idee.

Nou de Airbus A330 was nagenoeg gevuld met 298 passagiers. De vlucht verliep prima. Ik zat aan het raam op stoel nummer 41A. Boven Amsterdam was het uitzicht echt Hollands maar daarna was er tijdens de reis nagenoeg niets meer te zien. Een beetje jammer. De reis verleip voorspoedig. Ik las wat, keek een 2-tal films en toen moesten we er al weer uit. Naast mij zat een Arabische jonge vrouw. Maar ik heb er verder niet mee gesproken.

Om 10,55 stonden we op PDX (Portland International Airport. Ruim 45 minuten vroeger dan gepland echt heel snel dus!!Na de gebruikelijk zaken zoals vingerafdrukken, foto's etc stond ik dan ruim 1,5 uur later buiten op de shuttle naar het Sheraton te wachten.

Daar aangekomen nog even een beetje Nederlandse les gegeven aan de receptioniste. Aangezien ik zo vroeg was hadden ze mijn kamer met King size bed nog niet klaar maar wel een kamer met 2 queenssize bedden. Uiteraard was dat ook goed voor mij.

Nou dan maar even lekker douchen en met het shuttletje terug naar het vliegveld om wat door de stad te browsen. Het weer is tot op heden een stuk verschillend ten opzichte van de 2 jaren ervoor. Het is echt Hollands weer zal ik maar zeggen.

Na het shoppen naar Rockbottoms waar ik een heerlijk fetucini met garnalen en kip heb gegeten. De ober zij dat het een beetje ...spicy... was. Maar dat was wel erg zachtjes uitgedrukt.

Maar blussen met bier helpt dan wel. Aangezien ik aan een Volksweizen Wheat zat kwam dat good uit. Het was ook heerlijk vergelijknaar met de reclame op de kaart:
A delicious, unfiltered, Northwest Weath beer with the added twist of ginger and coriander to give it a crisp, thirst-quenching zing. Erg lekker dus!!! Ook stonden er noog twee codes op ABV=alcohol bij volume en IBU=international Bitterness Units. Whatever that may be???

Vervolgens met de sneltram weer terug naar het hotel waar ik het verslag bijwerkte.

Tot morgen, have fun
The Freak

  • 10 September 2010 - 04:39

    Ralph:

    Hoi Freek heel veel plezier en fun. Je verhalen zijn altijd grappig om te lezen. Mogen we je bij de "round-up" ook zo op de fiets verwachten? (vergelijkbaar als op de poster)?

  • 10 September 2010 - 06:03

    Juffert:

    Hoi,
    Fijn dat de vliegreis zo voorspoedig verlopen is. Balen van die vliegtuigbureaucratie, maar ja.. daar doe je inderdaad niets aan. Pay up, is dan het motto. Hopen dat het weer meer gaat opklaren.. fietst wat lekkerder, lijkt mij.

  • 10 September 2010 - 12:12

    Giel:

    Mooie luchtfoto's van het Groene Hart. Daar heb ik een dus een maand gewerkt, is prachtig met al dat water.
    Boven dit bericht staat 29 graden, dat is toch niet Hollands?

  • 10 September 2010 - 12:20

    Michelle:

    Hee Freek, we hebben elkaar net mis gelopen op Schiphol. Ik checkte ongeveer een half uurtje na jou in en vertrok ook 30 minuten te laat. Bij mij gaven ze als reden op dat ze geen toestemming kregen om te vertrekken wegens grote drukte. Wij zijn ook goed aangekomen. Veel plezier in the States en succes met het fietsen. We kijken uit naar de rest van je avonturen.

  • 10 September 2010 - 17:14

    Gowie:

    Hoi papa,
    alles goed met jou? Met mij wel maar ik mis je wel heel erg,
    groetjes Gowie
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 67259

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: