Wat een geluk weer fietsen in the States !!! - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Wat een geluk weer fietsen in the States !!! - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Wat een geluk weer fietsen in the States !!!

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

01 September 2010 | Nederland, Eersel

Nou beste mensen, voor diegene die het nog niet weten; jawel volgende week vertrek ik wederom naar the States voor een 7 daagse fietstocht. Dit jaar start de tocht in het plaatsje Elgin in Noord-Oost Oregon.

Vorig jaar mochten we een paar dagen in de staat Californië doorbrengen nou dit jaar wordt dit een paar dagen in de staat Washington.

Via de Wallowa mountains (deze heb ik ook bezocht in 2008)gaat de route de zogeheten Eagle Cap Wilderness in. Dit park ligt middenin de Wallowa mountains en is maar liefst 1418 km2 groot (ter illustratie Noord-Brabant is 5560 km2). Het gebied kenmerkt zich door hoog gelegen alpine achtige meren en weiden en wordt bevolkt door o.a. verschillende soorten herten zoals Elk, Moeflon,White tail deer etc. Daarnaast zijn er zwarte beren en poema's te vinden. Ook is hier nog een redelijke populatie van de zeldzame Veelwraat (Wolverine) aanwezig.

Kortom een spannend gebied. Zoals de meeste gebieden in the USA werden ze vroeger bewoond door Indianen. Vanaf circa 1400 leefden hier de Nez Perce stam en later kwamen hier de Cayuse, de Shoshone en Bannocks stammen bij. Nadat het gebied van het beroemde opperhoofd Chief Joseph werd afgenomen kreeg het in 1940 de status van natuurreservaat.

Nadat we de grens met Washington gepasseerd zijn fietsen we de Blue Mountains in. Deze bergketen is vooral bekend vanuit het vroegere pionierswerk waarbij deze keten vaak als laatste opstakel werd gezien om vervolgens via de rivierdalen aan de Pacific Ocean te komen.

Na een aantal dagen door Washington gefietst te hebben zal de karavaan aanleggen in de stad Pendelton waar jaarlijks één van de grootste rodeo's (Round-Up genoemd)van de wereld gehouden wordt. Dit jaar voor de 100ste keer. Het beloofd een groot spektakel te worden en Cycle Oregon heeft voor een aantal kaarten gezorgd en laat ik nou net een van die kaarten te pakken hebben gekregen. Het lijkt mij geweldig om dit ook eens mee te mogen maken.

Het mag duidelijk zijn waar de naam van dit jaar " The Round-Up ride" vandaan komt.

Je ziet ik heb er in ieder geval weer zin in en ik zal jullie op de hoogte houden.

See you

• 01 September 2010 - 20:17

Frans-jozef:

Hoi Freek,

Het ziet er weer veelbelovend uit. Veel plezier ofwel have fun.

• 01 September 2010 - 20:35

Edwina:

Ben nu al weer benieuwd naar al je verslagen. Heel veel plezier gewenst en kijk ajb een bee(s)tje uit.

• 02 September 2010 - 07:17

La Baksteen:

Sow, dat komt alweer snel dichterbij! Heel veel plezier en mooie foto's maken hè.

En wat een ontzettend gave poster zeg!

• 02 September 2010 - 08:33

Laurette:

Ik heb net de foto's van jouw vorige reis bekeken. Als het weer en de natuur ook maar enigszins zo goed zijn als vorig jaar, dan ga jij nu weer een fantastische reis tgemoet zien. Heel veel fietsplezier daar in the States!

• 02 September 2010 - 09:44

Anneke:

ha die freek

nog een paar dagen en dan is het weer zover!!!!
    succes met de laatste voorbereidingen en ik ga straks zeker weer genieten van jouw reisverslagen.
    groetjes anneke en hans

• 02 September 2010 - 10:48

Jantje Schup:

Dat wordt een pittige toer, vooral in het begin veel hoogteverschil. Zeer benieuwd naar de plaatjes en teksten. Als je Chief Josuf ziet doe hem de groeten van de hele schoffelploeg.

• 02 September 2010 - 14:46

Michelle:

Nou Freek, we wensen je weer een geweldig gave tocht toe en kijken uit naar alle leuke en onderhoudende verslagen. Geniet ervan! See you!

• 02 September 2010 - 17:47

Harry En Diny:

Hoi Freek,
    Wij wensen jou heel veel plezier ondanks dat het ons een vrij zware tocht lijkt te worden.
    Hou je haaks en we zullen je zeker volgen.
    Groetjes

• 02 September 2010 - 18:16

Hans En Maaike:

Freek ook namens ons heel veel succes met deze rit het zal je wel lukken we horen het wel als je terug bent,maak er iets leuks van

• 04 September 2010 - 13:30

Ed:

Wederom heel veel plezier en succes gewenst. Ik kijk weer uit naar de verslagen!

• 05 September 2010 - 17:18

Conny:

Ha die Freek.
    Dat moet weer super worden! Alvast een goede reis en geniet ervan.

• 05 September 2010 - 19:01

Pia:

Hoi Freek, ik wist niet dat jij zo'n avonturier was maar het lijkt mij een geweldige ervaring die jij weer tegemoet gaat. Ik wens je een hele goede reis en zorg dat je weer heelhuids thuis komt. Ik ga je reisverslag zeer zeker volgen. Groetjes.

• 07 September 2010 - 11:48

Frank & Annelies:

Nog een nachtje slapen en het is zover. We wensen je veel plezier, geniet van de natuur en al het andere wat op je (fiets)pad komt.

We kijken uit naar de reisverslagen.

• 07 September 2010 - 14:20

Susan:

Hoi Freek,
    Het klinkt erg leuk! Heel erg veel plezier!!!

• 08 September 2010 - 17:22

Jan En Marijke:

Hi Freek, volgens mij jouw ultieme uitdaging! succes en geniet ervan, groetjes Jan en Marijke. een beetje een late reactie dat komt omdat we net terug zijn van onze vakantie