An evening in Baker-city - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu An evening in Baker-city - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

An evening in Baker-city

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

09 September 2008 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou beste mensen daar ben ik dan weer. Ik vind het leuk dat jullie in zo'n groten getale (ja dit is goed geschreven want dat heb ik dus even opgezocht) mijn dagboek bezoeken. Er zijn dus al meer dan 1000 bezoeken geweest leuk hoor.

Enfin het zal toch wel enigzinds saai beginnen te worden omdat elke dag ongeveer gelijk verloopt. Maar ik probeer de leukste delen van de dag eruit te halen. Uiteraard gebeurd er nog van alles maar ik kan simpel weg niet alles onthouden (leeftijd)> Tenminste niet met de juiste namen en zo.

Nadat ik gisteren dus de library van Baker-city verlaten had heb ik nog een aantal foto's gemaakt in de stad. Het is inderdaad een leuke oude stad met oude cowboy huizen en saloons. Het lijkt allemaal oud maar het wordt nog wel steeds uitgebaat of bewoont. Erg leuk!

Nadat ik nog even met Dan gesproken had, een van de fietsers die ik tegen ben gekomen bij het pie eten voor het goede doel, ging ikzelf ook eten. Een goed doel op zich zou ik zeggen. Aangezien je zelf elke keer een plaatsje moet zoeken aan tafel ontmoet je elke dag iemand anders. Contact maken is géén punt want de eerste vraag aan mij is meestal, How are you doing today? Gevolgd door Where are you from? Nou als je dan antwoord met I'am from Holland dan willen ze ook werkelijk waar alles van je weten. Uiteraard krijg je andersom ook te horen wat ze allemaal doen en waar ze wonen.

Gisterenavond kwam ik dus een zekere Markk (met 2 k's ja) Spencer tegen uit Bend, Oregon. Het was werkelijk waar grappig om hem te zien reageren toen ik vertelde dat ik inderdaad alleen maar hier ben om aan Cycle-Oregon mee te doen. Hij vertelde dit meteen weer aan zijn buren, die Volunteers zijn en dus in de organisatie zitten. Ze schoven meteen een paar plaatsen op om van alles te weten waarom ik dan juist dit uitgekozen had. Vervolgens krijg je van iedereen dan een hand met de opmerking: Welcome in America en stellen ze zich voor. Het lijkt in ieder geval alsof ze het geweldig vinden dat je dat doet voor de bewoners van de staat Oregon.

Enfin van het een komt het ander en vervolgens wordt je dan uitgenodigd om een keer met je familie op bezoek te komen en worden er wat email adressen uitgewisseld. Ik ben benieuwd waar dat weer toe lijdt?

Tijdens het gesprek inmiddels met z'n drieen kregen we het over het Wildlife in Oregon en werd me verteld dat er een paar dagen gelden een Cougar (Poema) gezien was in het plaatsje Halfway daar waar we morgen naar toe gaan. Ik hoop hem ook te zien.

Na het eten tandenpoetsen etc en vervolgens naar bed. Het is dan circa 20.15 uur maar omdat je vaak tussen twee bergkammen in zit al donker en behoorlijk fris.

Het goede nieuws van de dag is dat mijn broek begint af te zakken dus ik denk dat het eten toch wel mee valt. Yes.
Tot de volgende keer

  • 10 September 2008 - 11:09

    Kan Het Niet Laten:

    AAARRRRGGGGhh lijdt met EI

  • 10 September 2008 - 11:26

    Frans-jozef:

    Heb je die Amazone bewust gespot of is dat toeval?

  • 10 September 2008 - 14:12

    Annemarieke:

    Hee Freek,
    Ik wilde ook nog even kwijt dat het echt leuk is om je typsels te lezen: het is net of ik naast je op de fiets zit: echt zo leuk! Zo hoef ik geen flora- en faunaweetjes te missen!

    Nog heel veel plezier en over een paar dagen zal ik mijn best gaan doen om ook het één en ander te typen vanuit Sin City, hometown van Grissom en kornuiten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 67250

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: