De 6e etappe Jospeh-Enterprise-Joseph 53km - Reisverslag uit Joseph, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu De 6e etappe Jospeh-Enterprise-Joseph 53km - Reisverslag uit Joseph, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

De 6e etappe Jospeh-Enterprise-Joseph 53km

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

12 September 2008 | Verenigde Staten, Joseph

Nou daar is hij dan weer. Deze keer geen gratis internet maar moet ik er maar liefst U$ 4,= voor betalen. Maar ach we hebben fun wat maakt het uit. Als je ze verliest ben je ze ook kwijt heb ik wel eens iemand horen zeggen.

Enfin nadat ik gisteren door de shuttle service weer netjes werd opgehaald en naar de camping werd gebracht. Ging ik op mijn gemakje even eten. We hadden pasta met echte meatballs op het menu staan. Met uiteraard weer een heerlijke salade.

Tijdens het eten raakte ik in gesprek met een echtpaar dat pas zojuist was aangekomen en tegelijkertijd met mij was vertrokken. Dat scheelt dus maar liefst 5uur. Maar ze hadden ontzettend genoten.

Uiteraard vonden ze het wederom geweldig dat ik helemaal uit Holland was gekomen om hun schitterende achtertuin te zien. We hadden een leuk gesprek over de daadwerkelijke diepte van de Hells-Canyon en deze is dus echt de allerdiepste van the USA. Je begrijpt dat ze hier behoorlijk trots zijn op dit feit.

Na nog wat gesproken te hebben over het ontstaan van deze diepe kloof gingen hun douchen en ging ik luisteren naar de dagelijkse berichten over de route.

Ik had een prachtig uitzicht over het meer terwijl ik in een soort open theehuisje zat.

Een paar opmerkelijke berichten waren dat een man zijn naam moest veranderen in de T-Bone rider want hij was tegen een koe aangereden. De koe en hij maken het allebij overigens goed.

Daarnaast was een man 's nachts verschillende keren gebeten door een spin en was dit zo erg dat hij zich door het meerijdende ambulance personeel, maar liefst 4 ambulances rijden mee, moest laten behandelen met anti-gif. Vanaf heden noemen ze hem de Spider-rider het grote voordeel is dat hij nu recht tegen muren omhoog kan klimmen. En dit wordt dus 's avonds echt zo verteld.

Na de berichten voor land en tuinbouw volgde er een prachtig spektakel, The Bike Rodeo! Dit was een wedstrijd tussen de 10 medewerkers van The Bike Gallery om ook even te kunnen ontspannen. Ze moesten van allerlei oefeningen doen en bijvoorbeeld elkaar proberen te vangen, op de fiets, met een fietsband die dienst deed als lasso. De heren en dame gingen er echt voor. Het was super grappig.

Hierna ging ik om circa 21.00 uur naar bed.

De nacht verliep goed en ik heb lekker geslapen. Om circa 5.00 uur werd ik wakker. Het was helemaal niet gaan vriezen. Dus mijn voorzorgsmaatregelen, sokken aan in mijn slaapzak, waren niet nodig geweest. Sterker nog het was maar liefst 5 graden dus eigenlijk wel lekker warm.

Na het gebruikelijke ochtendritueel en een heerlijk ontbijt met je raadt het al, scrumbled eggs, pancakes, yoghurt en koffie stapte ik om 7.15 uur op de fiets voor een tochtje van 53km. Aan mijn benen te voelen was het verstandig om even te gaan fietsen want ze voelde hard aan.

Meteen bij de poort lag een tweetal herten, deers dus, te herkauwen. Erg grappig ze bleven gewoon liggen.
Helaas was na de eerste foto ineens mijn batterij leeg en dus moest ik overstappen op mijn telefoontoestel.

Omdat ik de hele tijd hier geen bereik had gehad kreeg ik na een paar km ineens een aantal berichtjes binnen van ons B. Hier reageerde ik op door even te bellen. Toen ik stil stond langs de kant van de weg zag ik schuin tegen de helling in totaal maar liefst 6 Elks staan. 3 moeders met elk een jong. Uiteraard bleef ik hier nog even naar staan te kijken alvorens ik mijn route vervolgde.

Onderweg kwam ik nog van allerlei roofvogels tegen. Ik zag de Golden Eagle en de Bald Eagle. Daarnaast zag ik van zeer dichtbij een paar buizerds en een kalkoen gier. Zomaar in het wild dus!!!

Na nog een waterstop waar ik als enige aanwezig was fietste ik door naar Enterprise waar de lunch was. Daar kwam ik om 8.30uur al aan en was de tweede bezoeker van vandaag. Sterker nog de echte lunch was nog niet gearriveerd.

Ik raakte in gesprek met een vrouw van 70 jaar die een professor bleek te zijn (gepensioneerd). Ze vertelde over wat ze allemaal gedaan had in haar leven en vond het ook weer geweldig dat iemand vanuit Holland dit kwam doen. We kletste over van alles en nog wat. De natuur, de omgeving, indianen, Amerika en haar werk in Zimbabwe kwam ook nog aan bod. Al met al heb ik met haar wel een uur staan te praten. Ik weet niet maar ik heb denk ik een aantrekkingskracht op oudere vrouwen ofzo??

Enfin inmiddels was de lunch ook gearriveerd en vervolgde ik mijn reis terug naar Joseph.
Na hier te zijn aangekomen kon ik meteen gaan douchen want er stond gewoon helemaal niemand te wachten. Ik liet ook nog even mijn foto-toestel opladen alvorens ik de shuttle naar het dorp nam.

Op weg naar de shuttle over de camping kwam ik dezelfde twee herten weer tegen en ze probeerden een vuilnisbak te overvallen. Maar deze werkte niet mee.

Na aangekomen te zijn in het dorp, ik denk niet groter dan Casteren of de Mortel, ging ik eerst binnen bij een echte cowboy-shop. Z'on shop waar ze jacht, visserij, paardrijartikelen etc verkopen. Vervolgens bezocht ik nog wat andere winkeltjes en kocht wat souveniers. Aangezien ik dus vroeg gegeten had ging ik nog even ergens wat eten in een saloon. Wederom super gaaf ingericht.

Ik nam een hamburger, small size, met een kleine portie onionrings. Heerlijk!!

Ik keek nog wat rond in het dorp nam nog wat foto's en ging toen op zoek naar een internetpunt. Na dat is dus hier.

Vanavond staat nog op het programma het inpakken van mijn tas want morgen wil ik vroeg weggaan om nog wat tijd te hebben aan de finish. Maar dat zullen de meeste wel doen denk ik.

Op na de laatste etappe en de uiteindelijke finish.

CU Freek

  • 13 September 2008 - 07:12

    Gerco:

    Wat een avonturen beleef je. Volgens mij kun je er wel een boek over schrijven. Succes met de laatste etappe en tot in holland.

    Gr
    Gerco

  • 13 September 2008 - 13:30

    Michelle:

    Geniet van het laatste stukkie en de finish! ZO te lezen heb je geweldig gereden, misschien volgend jaar de Tour de France??? Mocht ik geen berichten meer lezen, goeie terug reis en geniet van het weerzien van je dames! Tot ziens in ??? Ed & Michelle

  • 13 September 2008 - 15:48

    Thuisfront:

    Heel veel succes met het laatste stukje en op naar de finish!

  • 13 September 2008 - 17:27

    Anja:

    Hoi Freek,
    Ik was een beetje achter met het lezen van jouw verhalen. Wat een geweldige ervaring zeg. Succes met de laatste etappe, een goede terugreis en tot in Eersel. Groeten, Anja

  • 13 September 2008 - 19:31

    Frans-jozef:

    De verhalen worden steeds mooier en ook langer. Je hebt aanleg. Foto's zijn prachtig. Moet volgens mij een geweldige ervaring zijn om door zo'n gebied te fietsen. Veel plezier nog een voorspoedige terugreis.

    Morgen vertrek ik samen met Arie naar Oostenrijk voor de oprichting van de GmbH en een verkenning van het pand. Uiteraard gaan de fietsen mee en gaan we alvast de streek verkennen.

    Sascha heeft een hotel geregeld boven op een berg (2000m hoogte blijkbaar) dus we moeten in ieder geval klimmend terug.

    Tot volgende week !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Joseph

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 260
Totaal aantal bezoekers 67326

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: