De busreis van Elgin naar Portland 4,5 uur - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu De busreis van Elgin naar Portland 4,5 uur - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

De busreis van Elgin naar Portland 4,5 uur

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

14 September 2008 | Verenigde Staten, Portland

Nou beste lezers nadat ik gisteren ruim op tijd de finishlijn gepasseerd was in Elgin moest ik natuurlijk nog naar Portland om daar de terugreis met het vliegtuig te gaan aanvaarden.

Aangezien alles, maar dan ook werkelijk alles, perfect geregeld is bij deze tour was dit natuurlijk ook een fluitje van niks. Ik kon al inchecken en een plaatsje zoeken om 15.00 uur terwijl de bus pas om 16.00 uur zou vertrekken.

Bij het inchecken vroeg de man mijn naam en ik vertelde hem mijn achternaam. Meteen zei hij "o you are the Freak from Holland" erg grappig en dat zelfs iemand die je nog helemaal nooit gesproken hebt je feiloos uit 2102 andere rijders haalt. Het lijkt wel een dorp.

Trouwens het is eigenlijk ook een dorp want het hele circus met alle vrijwilligers en volgers is volledig self-supporting. Ze brengen vrachtwagens ingericht als keukens mee er zijn douche vrachtwagens met daarbij wastafels etc. Daarnaast hebben ze een 80-tal dixie's bij zich, een 600 tenten en nog een heleboel ander materiaal. Een prachtige logistieke operatie.

Nou de busreis verliep goed. Na nog wat stops onderweg begon het avond te worden en hadden we een prachtig uitzicht over de Columbia river met schitterend avondrood. Echt heel mooi en romantisch.

Onderweg zag ik nog een 4-tal herten en een kalkoen langs de kant van de weg staan.

Aangekomen bij het hotel kregen we te horen dat de vrachtwagen met fietsen een uur na ons zou binnen komen. Dus inchecken en douchen dan maar. Na mijn douche ging ik , om een biertje te drinken,Ripley ophalen die buiten nog steeds stond te wachten en op zijn electrische Fender mandoline van 1958 stond te spelen. De vrachtwagen was inmiddels gearriveerd en zelfs de fietsen waren uitgeladen. Dus eerst mijn fiets naar de kamer gebracht en vervolgens een biertje drinken aan de bar. Het was nu circa 21.30 uur. Na wat geouwehoerd te hebben kwam de neef van Ripley hem ophalen en hij had wat fast food meegebracht. Dit aten ze heerlijk onder het genot van een Margarita aan de bar op. Ikzelf bestelde een originele cesaers-salade met kip erg lekker.

Nadat Ripley en zijn neef vertrokken bleef ik nog even zitten kletsen met Scot een man uit San Diego maar die recent naar Oregon was verhuisd. Gewoon omdat het daar zo mooi wonen is zei hij. Hij had nog geen werk maar leefde momenteel van zijn spaargeld. Hij zou wel zien zei hij. Over zien gesproken hij had last van zijn ogen. Zijn netvlies begon langzaam los te laten en daarom zag hij slecht. Hij had toch de Cycle Oregon tocht volbracht. Helaas voor hem bestaat er nog geen middel tegen deze ziekte. Hij denkt zelf dat hij te veel licht binnen heeft gekregen door 54 jaar in San Diego te wonen (dit is dichtbij de Mexicaanse grens in Calafornia).

Om ongeveer 23.45 uur lag ik in bed nadat ik eerst nog even naar huis gebeld had.

Nu heb ik net ontbeten en ga ik inpakken en uitchecken om naar het vliegveld te gaan.

Vanmiddag om 15.55 uur vertrekt mijn vliegtuig en morgen om 11.00 uur Nederlandse tijd kom ik aan op Schiphol.

Iedereen bedankt voor jullie leuke berichten en steun de afgelopen week.

Op naar het volgende avontuur.

Groeten The Freak from Holland

  • 14 September 2008 - 18:46

    Thuisfront:

    have a nice flight!!

  • 14 September 2008 - 19:04

    Anneke:

    freek met een mega ervaring weer terug naar eersel
    goeie reis en hartelijke groeten anneke en hans

  • 16 September 2008 - 08:44

    Frans-jozef:

    Proficiat en een schitterende ervaring rijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 67331

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: