Fietsdag 1 Medford-Yrekka 106 km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Fietsdag 1 Medford-Yrekka 106 km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Fietsdag 1 Medford-Yrekka 106 km

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

13 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou vandaag dus de eerste pedalen aangeraakt. Om 5.35 stond ik op om de gebruikelijke dingen te doen wassen, scheren etc. Daarna uiteraard eten. Ik liet alle dingen liggen en nam alleen yoghurt!!!!

De eerste dag ging meteen behoorlijk bergop met stukken van wel 6%. De beklimming ging op zich goed. We fietsten door een prachtig gebied met schitterende vergezichten en heel veel vogels. Ik heb ze zoveel mogelijk opgeslaan in mijn geheugen zodat ik ze straks thuis op kan zoeken in het prachtige vogelboek wat ik van mijn vader en moeder heb gekregen. Alleen over vogels uit Noord-Amerika. Maar ja 2kg is toch net te veel voor op de fiets.

Na de eerste rustplaats, waar overigens een deer liep te grazen, gingen we vrij snel Californie in. Je kunt zien dat The Swarch het wat moeilijk heeft in zijn staat. De weg was erg slecht vergeleken bij Oregon. Zeg maar alsof je de grens met België passeert.
Op deze rustplaats kwam ik Ben weer tegen. Een Nederlander die ik vorig jaar ook ontmoet had en die in the States woont. We kletste wat en spraken af, hij moet op zijn vrouw wachten die ook fietst, om straks in de beergarden verder te praten.

Na een lange afdaling kwamen we op een interstate waar we overheen moesten fietsen. Ik denk dat dit een van de gevaarlijkste dingen uit mijn hele fietscarriere was. Met 65km per uur naar beneden waarbij je wordt ingehaald door vrachtwagens van maar liefst 25meter lang. Ik was blij dat dit voorbij was!

Helaas werd het toen niet prettiger want we moesten over een weg waarvan de toplaag was afgeschraapt om deze opnieuw te asfalteren. Het deed mij denken aan een zaterdag in mei toen ik de ronde van Vlaanderen heb gefietst. Ik was ook blij dat dit zonder ongelukken en lekke banden voorbij was.

Helaas bleek mijn band toch lek en liep hij langzaam leeg. Net 1 km voor de rustpost stond ik daar met mijn lekke band. Hierdoor werd de moraal niet beter. Maar ja dat hoort er allemaal bij.

Na mijn reparatie snel naar de lunchplaats waar ik overlegde met de fietsenmaker wat te doen. Een nieuwe buitenband of niet? Aangezien ik niet voldoende geld op zak had voor een nieuwe band sprak ik af dit vanavond wel te doen.

Na de lunch weer verder bergop en bergaf maar wel met een belachelijke harde wind recht van voren. Na een kilometer of 10 met mezelf in de knoop te hebben gezeten kwam de moraal weer terug en ging het fietsen weer een stuk beter.

Het was nu nog ongeveer 15km tot Yrekka, een stadje met ongeveer 8000 inwoners. Bij aankomst stonden er een hoop mensen te juichen en te klappen erg leuk. Ik verbaasde mij erover dat het nog zo rustig was. Er was niet eens een rij voor de douche dus ondanks alles was ik toch nog erg vroeg.

Na het douchen liet ik de band vervangen. Dat kwam goed uit want het was nu ineens maar liefst 20 dollar goedkoper. Hierna ging ik met de shuttle naar het dorp om te internetten.

Ik zit nu bij een bedrijfje in webdesign waar ik gevraagd heb of ik zijn computer mag gebruiken en door dan te zeggen dat je helemaal vanuit Holland komt doet dan wonderen.

Ik ga nu nog even wat rondkijken in het dorpje en dan weer terug naar het kampeerterrein.

Tot binnenkort. Freek


  • 14 September 2009 - 06:14

    Ed:

    Het is iedere ochtend weer leuk om de computer aan te zetten en het reisverslag te lezen. Veel plezier en ga zo door, succes!

  • 14 September 2009 - 07:02

    Michelle:

    Jeeminee wat een afzien zeg... Knap dat je het moraal weer wist op te krikken. Sterkte voor de komende ritten. Ed kan weer blij zijn met de Sheraton reklames.... Geniet van de schitterende natuur en hopelijk niet te veel platte banden meer.... Have Fun,

  • 14 September 2009 - 13:36

    Mart:

    Ha die Freek. Erg leuk om zo alles dagelijks mee te krijgen. Ik fiets zo in gedachten met je mee, moet toch al snel zo'n 2 kilometer per uur helpen. Het eten laat ik echter aan jezelf over, anders helpt mij dat aan zo'n 2 kilo extra. Veel succes verder en ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 67361

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: