Fietsdag 7 Grants-Pass naar Medford 69km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Fietsdag 7 Grants-Pass naar Medford 69km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Fietsdag 7 Grants-Pass naar Medford 69km

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

20 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou gelukkig ging het deze morgen al een stuk beter. Ik heb de nacht gewoon in mijn tentje kunnen doorbrengen zonder ook maar 1 keer naar de toilet te hoeven. Dus de medicijnen werken zal ik maar zeggen.

Na het inpakken van mijn tas ging ik een eenvoudig ontbijtje halen. Toen ik in de rij aansluit werd ik al weer bijna bedolven onder de eieren met spek maar alleen de lucht al maakte me misselijk.

Enfin ik nam dus een bakje yoghurt met wat muesli en een kopje thee. Heerlijk na een dag op droog voer geleefd te hebben. Wonder boven wonder had ik hier geen last van. Ik voelde me iegenlijk best goed en besloot dus om gewoon te gaan fietsen. Inmiddels had ik gehoord dat de organisatie een bus geregeld had om circa 50 mensen die echt niet konden fietsen naar de finish te brengen. Je ziet het kan altijd nog erger. Maar dat bleef mij gelukkig bespaard in kon gewoon fietsen.

Dus om 7.00 uur vertrokken voor de laatste etappe. Ondanks mijn geringe ontbijt ging het fietsen heerlijk en was ik blij weer op de fiets te zitten. Zoals gebruikelijk was de eerste rustpost ergens rond de 25km. Vandaag was dit bij een wijnboer die een zeer groot proefgebouw had. Iedereen mocht gratis proeven. Hier had ik uiteraard helemaal geen behoefte aan en dus ging ik op zoek naar wat vast voedsel.

Hierna belde ik nog even met Bea en mijn vader en moeder die vandaag hun trouwdag hebben.

Vervolgens verder. De route was erg mooi door prachtige bergwegen en langs vele wijngaarden. De volgende 2 rustposten sloeg ik over daar ik geen behoefte aan eten had en nog voldoende water had.

Onderweg nam ik nog wat foto's van o.a. een paar kalkoengieren en een skelet in een traktor. Je ziet drinken is toch wel erg belangrijk.

Vlak voor ik in Medford aankwam kwam ik nog door het dorpje Jacksonville. Dit is z'on echt western stadje met verranda's en de mensen waren speciaal voor de doorkomst van Cycle Oregon in dito kleding gehuld. Ook werd er volop geschoten bij iedere doorkomst erg leuk en grappig. Ze hadden er zelf ook veel fun in.

Uiteindelijk was ik om 10.06 uur aan de finish in Medford. Ook hier waren weer allerlei festiviteiten zoals een grote barbeque en de plaatselijke oldtimer club had hun auto's tentoongesteld.

Na wat gezoek en gewacht omtrent bagage en douches ging ik samen met Mike wat eten. De lunch bestond uit een stuk geroosterde kip van de barbeque met vers fruit en een broodje het rook heerlijk.
Je kon kiezen uit een poot of een borst allebij wederom giga groot. Nou toch maar een stuk proberen en gelukkig ontstond er géén probleem.

Hierna nog even naar het dorp gelopen waar ik een appel kocht om wat extra vitaminen binnen te krijgen.

Om 13.30 uur stonden de bussen er en konden we instappen. Deze bus zou vertrekken wanneer hij vol was dus dat sprak mij wel aan. Uiteindelijk vertok hij om 14.36 uur.

De reis verliep voorspoedig behalve dan een file vanwege the Oregon Ducks, football team, die vandaag gewonnen hadden. Maar uiteindelijk waren we om 20.15 uur in het hotel.

Na het inchecken een heerlijke douche genomen en daarna wat gegeten in het restaurant. Nadat de fietsen gearriveerd waren deze ingepakt in mijn koffer en de rest van mijn bagage even geherschikt.

Nu dit verslag nog bijwerken en dan lekker snurken. Dat zal wel weer wennen zijn een echt bed!

Welterusten. Groeten Freek

  • 20 September 2009 - 08:30

    Thuisfront:

    So you did it again! Het zal weer wennen zijn hier in downtown Eersel. Maar ook hier is het momenteel lekker zonnig, dus kom gerust deze kant in! We kijken naar je uit,
    groetjes

  • 20 September 2009 - 14:51

    Edwina:

    Je hebt goed genoten, dus. Nou ja, buiten de Schweinflu om dan. Welkom terug in Eersel zou ik zo zeggen.

    Groeten Edwina

  • 20 September 2009 - 17:11

    Annita & Laurens:

    We vinden dat je het knap gedaan hebt!

  • 20 September 2009 - 18:14

    Janus & Hetty:

    Nou Freak,
    het zit er weer op hé, de wel iets zwaardere fietstocht dan vorig jaar, maar je hebt wel weer genoten, op je bijna-griep na dan.
    Goed gedaan !!!
    Tot ziens weer in ons little frog-land !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 67332

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: