Fietsdag 4 Lake Selmac-Glendale 124km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Fietsdag 4 Lake Selmac-Glendale 124km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Fietsdag 4 Lake Selmac-Glendale 124km

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

16 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou vannacht heb ik wederom heerlijk geslapen en had ik deze morgen geen zin om op te staan. Uiteindelijk mezelf toch maar uit bed gesleurd en na de gebruikelijke dingen zoals in een rij staan om van de toilet eh dixie gebruik te mogen maken vertrokken om 7.30 uur.

Afgelopen nacht was een koude nacht geweest mijn teller gaf slechts 3 graden aan dus het verschil met gisterenmiddag (38o) is wel erg groot. Maar ja goede kleding doet wonderen.

We fietsen vandaag door mooie bossen en langs The Rogue rivier, bekend vanwege zijn mooie Steelhead (zalm) en prachtige rafting mogelijkheden. Nou inderdaad het was ook echt prachtig.

Het eerste stuk van de route verliep goed ik fietste heerlijk en kon een fijn ritme vinden. Ondanks dat het bergop ging lag het tempo toch rond de 30km. Niet slecht al zeg ik het zelf.

Na de "nodige" reststops kwam ongeveer halfweg de route de lunchstop waar ik iets at en vervolgens weer verder ging. Ik weet dat als ik te lang stop het volgende stuk onnodig zwaar wordt. Dus hup in de pedalen maar weer. Het weer was inmiddels iets minder geworden wat eigenlijk zo slecht nog niet is om te fietsen. Dit duurde ongeveer tot 11.30 urr waarna de zon weer terugkwam en meteen voor een hoop hitte zorgde.

Na de lunch ging het me toch wat slechter af de weg liep meer op dan af maar dit volgde elkaar snel op waardoor ik eigenlijk geen echt ritme kon vinden. Maar ja je moet toch verder dus focussen op de aankomst en alles komt goed. Het doet alleen een beetje meer pijn in je benen.

Overigens begint nu ook het aantal fietsdagen mee te spelen en ik heb inmiddels een rode kont daar zou een gemiddelde baviaan erg jaloers op zijn(smeren maar). Dus af en toe staan is heerlijk!

Op ±14km voor finish was er nog een waterstop in het dorpje Wolf Creek of zo iets. Daar dronk ik nog wat. Net voordat ik weg wilde gaan werd ik aangesproken door een man met een baard van wel een halve meter. Hij zei welcome in Wolf Creek and you just have to climb 4 more miles before the river.
Ik zei "thank you" waarop een andere fietster zo in lachen uitbarste. Waarschijnlijk dat mijn synisme een wel erg hoge boventoon had. Sorry maar daar zat ik nou net niet op te wachten, nog meer klimmen.

Maar ja ook de laatste klim verliep goed en toen stond ik om 14.00 in Glensdale. Persoonlijk vonf ik dit tot op heden de zwaarste dag. Nog drie te gaan. Ik ben benieuwd.

Na aankomst in Glensdale eerst gaan douchen. Inderdaad stond mijn tas voor de deur en kon ik meteen alles doen wat ik moest doen.

Aangezien we bij een school verblijven moest er een internetverbinding zijn. Oeps ik was de eerste die dat vroeg en daar had nog niemand aan gedacht. Maar ja er stond een lokaal vol met computers dus het was snel geregeld.

Overigens is het schoolgebouw in de vorm van een piratenschip want hun mascotte is een piraat. Het hoofd van de school wist mij te vertellen dat een 2-tal studenten nadat ze afgestudeerd waren bij Walt Disney gingen werken en mee hielpen aan Pirates of the Carribean. Toen de school gerestyled moest worden vroegen ze of er een piratenschip van mochten maken. Zodoende.

Dus ik zit nu in z'on echte highschool met dito zaken zoals afgesloten en beveiligde deuren. De school heeft slechts 200 studenten. De mensen zijn echt heel aardig.

Morgen nog een behoorlijke lange dag naar Grants-Pass en daar blijven we dan 2 dagen.

CU all The Freak

  • 17 September 2009 - 05:56

    Thuisfront:

    Mooie foto's zegen dan die strak blauwe lucht! Het zal wel zweten zijn om te klimmen in die hitte. Maar ja, je weet dat je daarna een heerlijke afdaling krijgt en dat is heerlijk! Geniet van je "rustdag" morgen of klim je toch weer op de fiets? Have fun en heel veel groetjes van ons!!!xxxxxxx

  • 17 September 2009 - 08:44

    Master:

    Nog een reactie van een van je vele fanatieke fans! Ik heb als trouwe supporter elke dag je verhaaltje gelezen en dat bevalt me heel goed! Het klinkt allemaal hartstikke leuk en mooi, ik zou zo een keer met je mee willen gaan!En de foto's zien er ook heel mooi uit. Ik zou zeggen, zorg goed voor jezelf en je rode billen en nog heel veel succes! Groetjes The Master (tevens lid van jou toekomstige fanclub)

  • 17 September 2009 - 14:23

    Anneke:

    ha die freek,
    wat is het toch weer iedere dag genieten van jouw reisverslag.
    hopelijk morgen geen zadelpijn en nog heel veel fietsplezier.

  • 17 September 2009 - 20:11

    Anne:

    Ha die Freek,

    Leuk hoor om te lezen hoe het met je gaat. Ik word al moe als ik over die lange tochten lees. Nog veel plezier de laatste dagen.

    Groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 67255

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: