Fietsdag 5 Glendale-Grants Pass 128km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Fietsdag 5 Glendale-Grants Pass 128km - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Fietsdag 5 Glendale-Grants Pass 128km

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

17 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou daar zijn we dan weer. In ieder geval bedankt voor al de reacties van iedereen.

Na het schrijven van mijn verslag gisteren besloot ik om maar eens vroeg naar bed te gaan want ik viel achter de computer bijna in slaap.

Dus om 18.00 uur eten en daarna nog wat gekeken naar het avondprogramma. Hierna ging ik naar mijn tent waar ik nog wat las en vervolgens ging ik om 21.30 uur naar bed.

Ik sliep heerlijk tot ongeveer 4.00 uur want toen begon een plaatselijke houtzagerij te werken. Een fabriek echt zo groot. Ze gooien er hele bomen in en deze komen er geschild uit waarna ze een volgende machine ingaan en er dan als planken uitkomen. Echt indrukwekkend om te zien.

In de plaatselijke krant had ik gelezen dat het economisch momenteel zo slecht is in deze regio dat zelfs de school, vanwege kostenbesparing, op vrijdag gesloten is.Wat een toestand! Dus het is maar goed dat we deze avond hier waren dan komt er toch weer wat geld binnen.

Vanmorgen om 6.00 uur opgestaan, wassen en vervolgens eten. We hadden een soort lasagne van ei en groente met daarbij kleine hamburgertjes maar ik nam vooral yoghurt!!!! Zoals overigens de laatste dagen steeds.

Nadat ik mijn tas ingepakt had belde ik nog even naar huis alvorens ik om 7.30 uur vertrok voor een klim van maar liefst 50km. De klim ging goed en was door een erg mooi gebied met wederom een hele hoop bossen. Tijdems het fietsen zag ik nog een stuk of 12 Thanksgiving kalkoenen in het bos lopen erg leuk. Ik hoop dat ze die dag overleven.

Het was inmiddels al de hele dag bewolkt en voor ons hing een buienfront maar ondanks dat was het toch nog 20 graden behalve boven op de top want daar moest ik even door de wolken fietsen waarna het in de afdaling erg koud was. Maar ja snel het IGO, overal goed voor, jasje aangetrokken en weer verder.

Bij de lunch stopte ik even om mijn spieren niet teveel te laten afkoelen. De lunch was ergens midden in een bos bij een picknick plaats erg leuk.

Het volgende deel van de route was grotendeels bergaf, althans meer dalen dan klimmen, dus de snelheid lag behoorlijk hoog en het fietsen ging heerlijk. Wederom zag ik een aantal kalkoenen lopen.

Na een ruststop in een klein dorpje waar ze erg trots zijn op hun brug was het nog 20km en was ik om 13.30 uur in Grants Pass. Daar stond zelfs een hele fanfare klaar om iedereen welkom te heten. We blijven daar twee nachten in een werkelijk schitterend park.

Nadat ik eerst mijn tent opgezocht had ging ik lekker douchen in een nog rustige doucheruimte. Hierna nog even T-shirts wassen en vervolgens na een smoothie van Ben & Jerry's naar het stadje om een computer te zoeken.

Grants Pass is overigens een leuke stad, blijkt nu, met een behoorlijk aantal winkels en het gerechtsgebouw voor deze county. In de bibliotheek staan een aantal computers maar je krijgt maar een half uur dus vandaar dat het verslag misschien wat kort is.

Nu ga ik op mijn gemakje het dorp bezoeken waarna ik ga eten en dan is het vanavond Karaoke from Hell. De wielrenners kunnen dan optreden als ze willen en dit is al jaren razend populair. Dus ik probeer het niet te missen.

Morgen is dan de zogenaamde rustdag waar je kunt kiezen uit fietsen, helpen met het aanleggen van paden in de bossen of gewoon je eigen ding doen. Vooralsnog is het plan fietsen en wel 69 km.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groeten The Freak.

  • 18 September 2009 - 05:58

    Renée:

    Ik mis jou heel erg
    En hoop dat het snel dinsdag is

    groetjes,Renée

  • 19 September 2009 - 07:27

    Annemarieke:

    Beterschap Freek!

  • 19 September 2009 - 10:55

    Conny Senders:

    Ha die Freek,
    Vandaag nog eens genoten van je reisverslagen! Heerlijk zeg. Het ziet er fantastisch uit. Frank zou eens mee moeten gaan.
    Geniet nog even van de laatste tocht(en) en dagen in Oregon.

    Groetjes,
    Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 67357

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: