De vliegreis - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu De vliegreis - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

De vliegreis

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

04 September 2008 | Verenigde Staten, Portland

Nou daar zijn we dan. Veilig geland in het heerlijk warme Portland (25oC)

Deze morgen om 5.45 uur opgestaan en na mezelf opgefrist te hebben en de normale ochtendrituelen te hebben gedaan ben ik om 6.20 uur vertrokken naar Schiphol. Helaas haasten, haasten en haasten. Er stond nog al wat file. Vervolgens op schiphol een gigantische wachtrij voor het inchecken want via internet was dit niet gelukt. Enfin nadat alles nog allemaal precies op tijd verliep vertrok ik om 10.15 uur voor een vliegreis van 9,5 uur. Deze reis verliep voorspoedig. Ik zat naast een oudere dame van circa 60 jaar die een reisburo heeft in Oregon. Ze was op reis geweest met een 20-tal mensen met de Holland-America lijn. We hebben samen de hele reis gekletst over van alles en nog wat. Politieke items, familie, reizen en cycle-oregon want daar wist ze werkelijkwaar alles vanaf. Dus ik heb me geen minuut verveeld. Erg gezellig en grappig. Onderweg hadden we een geweldig uitzicht op Ijsland en Groenland (wie dit groenland genoemd heeft is niet goed, het is volledig bedekt met sneeuw, maar oké)Van Dolores kreeg ik ook nog geweldige uitleg over Mt Hood, Mt. Renier en Mt St Helens. Die we allemaal ook schitterend konden zien. Ongeveer een uur voor aankomst werd een andere vrouw serieus onwel en werd even overwogen om in Seattle te landen maar dit was gelukkig niet nodig. Nadat we aankwamen in Portland moesten we blijven zitten totdat de patient van boord was gehaald door de toegesnelde ambulance-dienst. Vervolgens na 26 veiligheidschecks en controle's door de douane mocht ik dan eindelijk vrij rondlopen in dit prachtige land. Alle beamte's vroegen me "wat er toch in die grote koffer zat"? Een fiets dus en dan begon het, O are you going to ride cycle-oregon? Good luck etc. Erg grappig allemaal en een leuke binnenkomer in dit land.
Met een shuttle ging ik naar het hotel, checkte in en nam een douche. Na het typen van dit verslag ga ik op jacht naar down-town Portland en shop een beetje around.

Tot morgen. Groeten Freek

  • 05 September 2008 - 05:58

    Annemarieke:

    Hahaha, leuk verhaal: zelfs de spelfouten vallen mee. :)
    Ik wil ook zo'n mevrouw in het vliegtuig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Portland

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 67243

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: