Een extra dagje in Portland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Een extra dagje in Portland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Een extra dagje in Portland

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

20 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nou vandaag de laatste hele dag in Portland dan nog een hele dag in het vliegtuig en dan back home.

Ik had het voornemen om op mijn gemakje te gaan wandelen in het park en wellicht de Zoo te bezoeken. Nou daar ben ik dus nooit aangekomen. Nee ik heb heerlijk op mijn gemak gedaan deze morgen en om 9.30 uur zat ik pas aan het ontbijt. Daar sprak ik nog even met the Dutch guys alvorens ze naar het vliegveld gingen.

Ze hadden er alle vier werkelijk van genoten en ik had niets overdreven in mijn verhaal van vorig jaar.

Aangezien ik deze morgen nog even met mijn dochters belde en ze het zo op kadootjes hebben staan besloot ik dus om maar in de stad iets echt leuks te gaan zoeken. Ik werkte eerst nog even mijn dagboek bij en verstuurde een paar postkaarten via internet, erg grappig al zeg ik het zelf.

Terwijl ik aan de computer zat werd ik aangesproken door Becky een vrouw van midden 70 die net met haar man van bijna 80 jaar, de oudste deelnemer, Cycle Oregon had voltooid. Ze vroeg iets over de computer en binnen mum van tijd weet je dan waar ze vandaan komen etc. Nou Alaska dus. Ik denk dat ik daar ook naar verhuis want als je zou zeggen dat ze begin 60 zijn geloof je het ook!

Nou Alaska blijkt dus geweldig te zijn om te fietsen het enige nadeel is dat ze vaak dezelfde wegen moeten fietsen want er zijn bijna géén wegen. Van het wild, zoals Beren, Moose, Elk en Deer, hebben ze geen last bij het fietsen. Wel bij het skieeën want z'on Moose loopt gewoon de piste op en probeer een beest groter dan een koe maar eens te ontwijken zonder remmen op ski's.

Na nog wat gecomputer ging ik op weg naar de stad dussssss.

Enfin Becky en haar man Bruno zaten bij mij in de bus en we kletsten nog wat verder over o.a. fietsen in Holland eh The Netherlands. Op het vliegveld hielp ik ze nog met het dragen van hun fietskoffers ze vonden het geweldig en ze hopen mij volgend jaar weer te ontmoeten.

Nou dat hoop ik ook zal ik maar zeggen maar we zullen zien wellicht is het tijd voor een ander avontuur. Time wil tell.

Een kaartje gekocht voor de lighttrain en toen op mijn gemakje naar de stad. Vlakbij het vliegveld zag ik nog een echte originele coyotte lopen, gaaf man. De bewoners zijn er waarschijnlijk minder gelukkig mee.

Ik merk dat ik na een fietstocht van 6 dagen en 1 ziektedag toch wel moe ben, dus ik ga echt op mijn gemak doen. In de binnenstad blijkt alles op zondag open te zijn. Wat een verschil met Nederland! en ze hebben hier trouwens ook géén btw.

Na wat browsing arround, het bekende rondkijken in een winkel, zoals ze dat hier zeggen had ik een paar leuke kadootjes gevonden voor het hele nest meiden wat thuis op mij wacht. Het is in ieder geval fijn om te weten dat er een aantal zijn die op je wachten want 2 weken, is toch zeker zo tegen het einde, best lang.

Het wordt tijd dat ze kunnen wielrennen, kunnen ze misschien mee. Lijkt mij leuk. Na toch weer een behoorlijke tijd rondgekeken te hebben ben ik om 15.45 uur gaan lunchen. Het weer is wederom heerlijk ± 27 graden dus lekker buiten zitten.

Na de lunch ben ik weer teruggegaan naar het hotel waar ik om 18.15 uur arriveerde. Ik ga dadelijk lekker wat lezen en op bed liggen waarna ik de laatste spullen inpak.

Nou voor iedereen die op zoek is naar een stuk avontuur en daarbij als opstap een lekkere relaxte stad en omgeving zoekt kan ik Oregon en de stad Portland ten zeerste aanbevelen. Rechtstreeks vanaf Amsterdam en er zijn minimaal 2 heerlijke hotels op Schiphol zoals je hebt kunnen lezen. Het heeft niet de naam zoals bijvoorbeeld New York maar het is hier super, mooi en relaxed.

Trouwens een avontuur aangaan is altijd mooi. Alleen of met iemand anders je zult er toch het beste van moeten maken. Onderweg kom je altijd iets tegen dat de moeite waard is. En wie goed doet, en een beetje oplet, goed ontmoet.

Nou op naar de terugreis. Dan nog een verslagje en het album is weer klaar.

CU Freek

  • 21 September 2009 - 20:36

    De Gezusters Maas:

    Freeky,

    We zitten inderdaad te wachten tot je weer terug bent, en we zijn benieuwd naar de kadootjes die je dan meeneemt voor de meiden in Eersel(zijn wij dat ook nog).
    Sorry wielrennen gaat het voor ons niet worden.
    Maar een avontuur zijn we altijd voor in, dus we houden het in gedachten.

    CU in Eersel city!

  • 23 September 2009 - 18:50

    Edwina:

    Hee Freek,

    Niks nie fietsen die 2!! Dansen doen ze al.

    Groeten Edwina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 67253

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: