Dag 2a Portland Down-Town - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 2a Portland Down-Town - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 2a Portland Down-Town

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

11 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Good Morning how are you today? Dit is de eerste vraag die iedereen je stelt dus op zich wel vriendelijk en de eerste 5 keer best een leuk begin van de dag.

Nou nadat ik dus de shuttle naar the Airport had genomen en vervolgens de lighttrain naar het Conventioncenter bezocht ik de Nike outlet store aan the Martin Luther King jr. Road dit leverde deze keer niets op behalve een leuke wandeling. Het weer was lekker, ongeveer een 26-28 graden (68-70 graden F), denk ik.

Vanuit de lighttrain had ik een schitterend uitzicht op Mt. Hood, een hele hoge vulkaan, waarop afgelopen zondag de eerste nieuwe sneeuw van het seizoen was gevallen. Vooral wit dus nog echt heel mooi!

Via een paar andere straten liep ik terug naar het Lloyds shopping center op zoek naar Leatherman multi tools en Uggs (schoenen. De Uggs had ik snel gevonden in een filiaal van Nordstorm een soort Bijenkorf met alleen in deze stad al 2 filialen.

Aangezien een collega van me om deze schoenen gevraagd had gaf ik even de gegevens door per sms. Voor mezelf keek ik even naar een aftershave maar helaas hadden ze de 50ml verpakking op dit moment niet meer.

Toen bleek dat 50 ml toch moeilijk was voor de verkoopster want in the USA worden al dit soort dingen in oz berekend. Ik vroeg waar dit eigenlijk op gebasseerd was, een gallon of.. Ja inderdaad zei ze want er zitten 32 oz in 1 gallon. Logisch toch????? Nou mij lijkt een decimaal systeem toch makkelijker. Overigens is het meten van de temperatuur ook al zo anders. Bij ons is nul gewoon het vriespunt nee bij hun is dat ergens rond de 25-30 graden F.

Enfin iedereen zijn eigen dingen en dan draait alles gewoon door.

Dan op naar down-town wederom met de lightrail. Mooi systeem man voor US$ 4,75 kun je de hele dag door de stad reizen met bus, lighttrain en de andere vervoermiddelen van het Max systeem. Toch iets heel anders dan een retourtje Schiphol-A'dam voor Euro 6,70.

Eerst naar het filiaal van Nordstrom in de binnenstad om als nog mijn aftershave te kopen. Ook blijkt dit veel makkelijker te benaderen te zijn voor de eventuele aankoop van de Uggs. Aangezien ik al sinds de vakantie in Frankrijk op zoek ben naar nieuwe Outdoorsschoenen en de meiden een echte multi-tool beloofd heb, had ik thuis wat adressen opgezocht waar ze een uitgebreide collectie voeren.

Aangezien ik het op de kaart niet kon vinden vroeg ik het even aan de verkoopster en zei wees me perfect en uiterst vriendelijk de weg naar US Outdoor.

US OUTDOOR een giga shop helemaal vol met alles maar dan ook alles wat je maar nodig zou kunnen hebben om te gaan wandelen, skieen, bergbeklimmen, kamperen, survivallen etc. Kortom een soort walhalla voor hopmannen zoals ik. Ik ben er helemaal Freakousiastic van geworden. Ik ben nu eenmaal liever buiten dan binnen. Ja en dat gezegd hebbende komt er weer z'on reflectie moment:

Ik ben het liefst outside maar overdag ben ik ongeveer 90% inside om het outside zijn te kunnen bekostigen. Ja het kan raar gaan!?

Ik vertelde een verkoper wat ik zocht en hij loodste me perfect door de winkel. Ik denk dat ik nu anders nog aan het zoeken was. Een survivaltocht op zich. Ik kocht een paar echte Leathermans voor de meiden. Trouwens voor diegene die het weten wil je raad het al ook Leathermann wordt geproduceerd in Oregon dus niks taxfree maar gewoon taxfreek with the locals.

Ik keek ook nog naar de schoenen en vertelde hem wat ik zocht. Het mocht ieder merk zijn als het maar géén Merell is want "Merell smells like hell" wist ik hem te vertellen. Ik heb namelijk vorige zomer een paar gekocht en hier zit een soort penetrante geur in zoals van schapenstront. Sindsdien heb ik al heel wat nieuwe schoenen besnuffeld in winkels maar elke Merell smells like....

Helaas kon ik niet slagen uit het overigens gigantische aanbod want diegene die ik geselecteerd had hadden ze niet. Dus toen maar door naar de North Face shop waar ik slaagde voor een paar heerlijk zittende schoenen. Ik hield ze meteen aan en mijn oude verdwenen terplekke in de vuilnisbak.

Van daaruit naar Rockbottoms restaurant, je weet misschien nog wel, het steak-restaurant met de eigen brouwerij. Ik bestelde een Weizen Beer, een portie union-rings en een steak with vegetables and fries. Alles gewoon lomp veel voor één persoon, zelfs met een lintworm.

Tevens deed ik daar, denk ik, de ontdekking dat mijn lintworm is overleden. Ging ik vroeger door tot mijn hele bord leeg was at ik nu nog niet eens 1/3 op terwijl het heerlijk was. Maar ik denk dat dit niet een specifiek rouwmoment hoeft te zijn. Wellicht is het reden voor een feestje, maar dan zonder eten!?

Na dit heerlijke "maaltje" ging ik terug naar het vliegveld met de lighttrain. Het was al donker en af en toe doezelde ik weg. Ik was blij dat ik op het vliegveld was en besloot nog een flesje diet cola te kopen (ik denk dat mijn lintworm daaraan die(d)t is gegaan). Daar zag ik ook dat het terror attack alarm op de een na hoogste fase stond.

Met de shuttle naar het hotel en vervolgens om 21.30 uur naar bed. Het was een hele lange dag maar ja je leeft dan wel intens.

Tot ziens.

  • 11 September 2009 - 16:46

    Thuisfront:

    Wat kun jij schrijven!!!
    Wat zul je genoten hebben in the outdoor store,droom er maar niet over vannacht.
    Doe het rustig aan en veel groetjes!

  • 11 September 2009 - 19:14

    Dvs:

    Hoi Freekie,

    Hoe staat het met de wijntjes aan die kant. Zit er wat tussen om te importeren of kom je daar niet aan toe? Succes verder. Groetjes, dvs

  • 12 September 2009 - 05:40

    Ed:

    Geweldig verhaal, om zwaar jaloers op te worden in deze zandbak hier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 67265

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: