Dag 2 Schiphol Portland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 2 Schiphol Portland - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 2 Schiphol Portland

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

10 September 2009 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Hallo luitjes even een kort berichtje van mij. Ik ben om 12.30 uur plaatselijke tijd goed aangekomen in the USA. Het blijft grappig dat je begroet wordt op het vliegveld door een officer die "Welcome in the United States" zegt.

Het inchecken vanmorgen op Schiphol ging perfect en heerlijk relaxed. Onderweg vanuit het hotel belde ik even naar huis en sprak ik ook nog even met de meiden, die géén benul hebben hoelang 2 weken eigenlijk is.

Nadat ik de douane gepasseerd was en de gebruikelijke vragen van omstanders, wat zit er toch in die koffer, beantwoord had. Ging ik even taxfree kijken want shoppen kan ik volgens mij veel beter in de US doen met die lage dollarkoers. Daarna heb ik een eenvoudig maar voedzaam ontbijtje genomen.

Vervolgens naar de gate en een aantal boeiende vragen beantwoord over wie je koffer ingepakt heeft, wanneer, of je nog electronica voor iemand anders meeneemt, of je de reis zelf geboekt hebt en hoe je die betaald hebt. Nadat ik waarschijnlijk alle vragen goed beantwoord had mog ik in het volgende hok gaan zitten wachten tot de boarding.

De vlucht vertrok met 30 minuten vertraging doordat het erg druk was op Schiphol verder verliep de vlucht er rustig. Zeg maar gerust 360 graden anders dan vorig jaar. Ik heb nu gedurende 10 uur met niemand gesproken en ik had een plaats echt middenin het toestel dus nagenoeg géén uitzicht naar buiten. Ik heb vooral veel geslapen want ook de films waren niet mijn genre. Maar soms zit het mee en soms zit het tegen. Maar wat maakt het uit ik ben er nu en heb eigenlijk best goed gerust dus no problem.

Aangezien ik hier vorig jaar ook was weet ik enigzinds hoe het een en ander verloopt dus binnen no time was ik ingecheckt en wel in mijn hotelkamer. Deze is ongeveer 4 keer zo ruim als die van gisteren en heeft maar liefst 4 slaapplaatsen.

Nou ik ga maar eens de stad in op zoek naar de Nike Outletstore want Portland is de thuisbasis van Nike dus er is een hele grote shop.

CU soon. Freek


  • 11 September 2009 - 05:54

    Renée:

    nou pap ik weet echt wel wat 2 weken zijn en veel plezier!!!!

    groetjes Renée

  • 11 September 2009 - 06:00

    Margot En Bea:

    we kunnen wel komen als er 4 slaapplaatsen zijn,zal dadelijk even aan de juf vragen of het mag.
    Shop niet te veel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    groetjes xxx

  • 11 September 2009 - 09:38

    Anneke:

    ha die freek
    flink aan het shoppen in de Nike store, zeker ook voor de meiden!!!!
    heel veel succes met je fietstour en ik hoop dat je niet al teveel last van je knie krijgt.

  • 11 September 2009 - 13:29

    Riny & Anja:

    Hoi Freek,
    Veel succes met je reis en we volgen je daar in Amerika.
    Groetjes van de buren

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 67243

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: