Dag 1 Eersel-Schiphol-Amsterdam - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 1 Eersel-Schiphol-Amsterdam - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 1 Eersel-Schiphol-Amsterdam

Door: Freek Reijnen

Blijf op de hoogte en volg Freek

09 September 2009 | Nederland, Schiphol

Nou beste lezers het is dan weer zo ver. Na de ervaringen van vorig jaar heb ik toch wat wijzigingen aangebracht in mijn reis. Allereerst moest ik vorig jaar 's morgens te veel haasten en daarom heb ik dit jaar besloten om al een dag eerder naar Schiphol te gaan met een overnachting in het CitizenM hotel.

Als je in de toekomst een overnachting nodig hebt op Schiphol raad ik je dit van harte aan. Dit net nieuwe design hotel is prachtig van opzet en de kamers zijn schitterend ingericht. Welliswaar is het een rechthoekige ruimte en alleen maar gericht op een kortstondig verblijf maar de inrichting is echt mooi.

Als je je het hotel binnenkomt is er geen traditionele receptie maar een zestal computers waar je je achternaam dient in te geven. Na een aantal veiligheidschecks wordt je creditcard of bankrekening gedebiteerd en krijg je door de computer een kamer toegewezen. Je kamer is voorzien van alles wat je nodig hebt. Toilet, douche, stoel, tafeltjes, bed en tv. Daarnaast werandert het licht in de natte ruimten van kleur erg leuk en rustgevend. Tevens heb je uitzicht op de landingsbaan van Schiphol. Ook is er gratis wifi en een zestal nieuwe mac's waar je gratis gebruik van mag maken. En dit alles op slechts 3 minuten (overdekt)lopen van Schiphol.

Na mijn aankomst heb ik eerst de nodige telefoontjes gepleegd en ben ik met de trein naar Amsterdam centraal gegaan. Omstreeks 17.30 uur was ik daar en ben ik via de Nieuwendijk naar de Haarlemmerstraat gegaan. Deze laatste is zeg maar de kookstraat van Amsterdam en dus begrijpen de meeste wel mijn keuze. Overigens viel mij op dat overal in Amsterdam een hoop mensen ogen zo groot als pingpongballen hebben en de geur van wiet is overal penetrant aanwezig.

Na mijn "gratis" shot voor de dag vervolgde ik mijn reis naar de Jordaan en Cafe Restaurant "de Oude Wester" aan de Rozengracht net onder de Westertoren. Ik besloot toch maar om hier niet naar binnen te gaan want dit bewaren we voor de familieuitjes.

Een eindje verder aan de Rozengracht zit Tapas Restaurant Manzano. Dit is een echt Spaans Tapas Restaurant voor de echte tapasliefhebber. Als er gegadigden zijn om hier naar toe te gaan ik ga altijd mee. Hier ben ik met Bea al eens eerder geweest en aangezien we toen heerlijk gegeten hadden leek het mij nu ook een goede keus. En dit klopte ik heb heerlijk gegeten in een redelijk bezet restaurant.

Hun motto is; Tapas, Wijn en Liefde. Uiteraard heb ik van de eerste twee geproefd......

Om 20.41 uur nam ik de stoptrein terug naar Schiphol en heb ik dit verslag getypt. Daarna nog iets drinken en vervolgens douchen en naar bed. Op weg naar de States.

See You....

  • 09 September 2009 - 19:56

    Annita&Maarten:

    Welterusten dan, goede reis en have fun!!
    We houden je in de gaten.... XXX

  • 09 September 2009 - 19:57

    Edwina:

    Ooooooh, onwijs fijne reis gewenst door Pierre en mij. Ik ga je volgen.
    Welterusten voor nu en een goede vlucht.

  • 09 September 2009 - 20:03

    -1 & Tiepmiep:

    Goeie reis!

  • 09 September 2009 - 20:34

    Thuisfront:

    We houden het Tapas restaurant wel tegoed,daar is het echt lekker en gezellig eten!! Heel veel succes morgen met je vlucht naar Portland!!!
    Liefs,xxxxxxxxxxxx

  • 09 September 2009 - 20:36

    Anneke:

    ha die freek.
    dat belooft weer veel leesplezier voor ons.
    wij wensen je een goede vlucht en..........heel veel fietsplezier.
    groetjes hans en anneke

  • 09 September 2009 - 20:39

    Anneke:

    Hoi Free,
    Leuk dat je me opgenomen hebt in je maillinglijst zodat ik je ook kan volgen! Heel veel plezier in America en houd alles heel.

    Groetjes,
    Anneke

  • 09 September 2009 - 20:46

    Janus & Hetty:

    Ha die Freek,
    Nou de reis is al gezellig begonnen zo te lezen!!
    Welterusten en een hele fijne vliegreis naar de States!!
    Doeiii


  • 10 September 2009 - 05:52

    Ed:

    Tja, toch weer een schoonheidsfoutje - volgend jaar uiteraard Sheraton Schiphol! Slechts op "2 minuten overdekt lopen" van de terminal! Goede reis en veel plezier - volgend jaar zomer doen we als opwarmertje eindelijk eens Eersel - Abcoude!

  • 10 September 2009 - 08:30

    Edwin, Fietsland.com:

    Hey Freek je bent relaxed begonnen heel slim ;-) Succes met je reis en tocht en heel leuk dat je via deze site kan meegenieten hoe het allemaal gaat super !!

    groetyjes van Edwin Jansen en natuurlijk heel ons team van Fietsland.com uit Eersel

  • 10 September 2009 - 10:54

    Ron En Marleen.:

    Freek, wij wensen jou een hele gezellige reis en hoop dat je onderweg nog veel van die lekkere restaurants tegenkomt want dan kan je je thuis weer lekker uitleven met allerlei nieuwe hapjes.

  • 10 September 2009 - 11:55

    Jantje Schup:

    He Freek, dat wordt voor jou even geen tapas maar vooral trap-as.
    Nederland is weer goed vertegenwoordigd: Robert Geesink in de Vuelta en Freek in Oregon. Succes en blijf genieten.

  • 10 September 2009 - 17:52

    Frank, Conny, B & B:

    Heel veel plezier daar en maak er een leuke trip van. Fiets voorzichtig!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 67263

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: