Dag 12 en nog wat later - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 12 en nog wat later - Reisverslag uit Eersel, Nederland van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 12 en nog wat later

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

21 September 2011 | Nederland, Eersel

Hallo luitjes,

Ja ik heb wat achterstand in het schrijven van het verslag maar hier is dan toch het laatste verhaal.

Nou na mijn ontbijtje en het bijwerken van het verslag ging ik inderdaad de stad in.

Daar was weer, zoals de laatste jaren, een run met als doel geld
in te zamelen voor onderzoek naar borstkanker. Hier doen echt een hele boel mensen aan mee en dus was het een drukte van jewelste.

Inmidels was het zo rond een uur of 14.00 en lipe ik naar de Apple shop om nog een Ipod-touch aan te schaffen voor iemand in Eersel.

Daar werd ik weer uiterst vriendelijk geholpen en het was er weer bere-druk. Wat een bedrijf man!

Nou nu nog 1 paar extra Uggs en mijn taken zitten er weer op. Aangezien mijn SD-card reader deze morgen het hotel wat op stelten zette, elke computer viel uit. Besloot ik om maar een nieuwe te kopen en dan dus zonder kortsluiting.

Inmiddels weet ik aardig de weg in de stad dus op naar de fotozaak net om de hoek. Nou de koop was snel gedaan want de keuze was precies 1.

Nou vervolgens nog wat drinken bij Rockbottoms en een lichte maaltijd met eindelijk echte unionrings. Heerlijk!!!

Toen terug naar het hotel met de max-train. Ik liep van het vliegveld naar het hotel wat ongeveer een 15 minuten duurt. Eigenlijk best een leuke wandeling en weer eens wat anders.

Nou nu dan eerst maar eens de foto's uploaden met de nieuwe stick en dan zonder kortsluiting. Ik gaf even aan de receptie door dat de andere computers niet werkte. De jongen zei lachend o dan zal er wel weer iemand naar porno hebben zitten kijken. Hij schrok zelf van deze opmerking en veronderschuldigde zichzelf. Nou ja ik had er geen moeite mee ik moest er wel om lachen. Zijn collega lachte zich slap!

Nou dan nog kijken of ik uberhaupt alle aankopen mee kan nemen dus alle tassen leeg maken en alles vakkundig opnieuw inpakken en dan wel zodanig dat het dan zo min mogelijk opvalt en de extra charge in het vliegtuig meevalt.

Al met al ben ik hier toch wel een uurtje mee bezig geweest maar het resultaat was prima. Het leek allemaal gewoon bagage.

Nou nog even iets eten, ja gewoon drie maaltijden per dag hoor, en dan te bed.

De nacht verliep eigenlijk wel goed alleen was ik volgens mij niet meer gewend zo lang en zo warm te slapen. Dus airco aan en weer uit, deken eraf en weer erop, maar ja ik lag verder heerlijk. Nog even met het thuisfront gebeld.

Omstreeks 7.30 uur stond ik op en hup de douche in. Wash and shine zal ik maar zeggen. Nou de laatste dingen in de tassen en dan op naar het ontbijt.

Daar kwam ik dezelfde serveerster van de vorige week tegen en ze informeerde naar mijn fietstocht en ik naar haar weekend met de camper.

Omstreeks 10.15 uur checkte ik uit en werd ik netjes naar het vliegveld gebracht. Ik kletste wat met de chauffeur die Nederland toch wel erg ver weg vond. Ja zelf was hij nog nooit verder weg geweest dan Nieuw Zeeland. Ik zei nog ja vanuit Nederland is dat ongeveer het verste weg wat mogelijk is.

Inchecken maar bij de balie van Delta. Nou ik moest eerst, met mijn hele zooi, naar de automatisch incheckmachine om vervolgens alsnog aan te sluiten bij de oversize luggage.

Natuurlijk wilde dame 1 weten wat er in de koffer zat en wat ik dan toch gedaan had in Oregon. Nou dat vond ze leuk in haar eigen Oregon wel een week fietsen!

Ze vertelde dat aan haar collega en zei "should we really charge him for a bike?" en vervolgens zie ze nog "now honney see for yourselves but do not carge him to much"

Nou dat is in iedergeval een goed begin. Ik kletste wat met haar collega en ook zei was hevig geinterresseerd in mijn reis. Het was niet druk dus ze had tijd genoeg en ik trouwens ook.

Ze woog de koffer en zei dat dat 50 pond mog zijn. Ik zie nog waarom wegen we het niet gewoon in kilo's en dat is in ieder geval minder dan 50. Ja dat vond ze dan toch wel weer grappig maar dat ging echt niet. Nou zet je tweede tas er maar bij dan zullen we eens kijken.

O samen valt het nog wel mee! "now what we are going to do, I just charge you for the bike and that is all" It will be $150,= only.

En dan zachtjes, I should charge you $200,= or even more. Ik bedankte ze hartelijk. Dit ($150) was namelijk de prijs die ik van te voren had doorgekregen voor 23 kg maximaal en het woog nu meer dan 27 kg.

Nou dat vile dan toch weer eens een keer mee. Ze bedankte mij hartelijk voor "being here and I hope you will be back next year"

Nou nog wachten tot het vliegtuig vertrek en dan back home.

Ik ging naar Starbucks voor een heerlijke koffie en om te internetten. Daarna boarden en of we go!

Ik zat deze keer naast een Roemeense vrouw, op rij 33J, die wederom geen Engels sprak. Dus dat wordt dan weer een lange vlucht! Maar met de juiste films en eerst de nodige slaap ging het vliegensvlug en lande we na natuurlijk de "Chicken or Pasta" om 7.57 op Schiphol.

Alles verliep soepel en binnen een half uur stond ik buiten bij de bussen. Hierna reed ik naar huis waar ik hartelijk door Bea werd ontvangen. We dronken een kopje koffie en kletsten wat. Hierna ging ik in de douche en kwamen de meiden alweer thuis.

Die waren natuurlijk blij met hun Uggs en de Ipad. Om 12.30 uur vertrok ik weer om te gaan werken. Ik had die middag een vergadering met daarna een etentje.

Dus je ziet we zijn al weer onderweg in het normale leven.

Nou ik wil iedereen bedanken die mijn dagboek heeft gelezen.Inmiddels zijn er meer dan 35.000 hits geweest.

En je weet het it will keep me going.

CU next time,
The Freak

• 22 September 2011 - 05:56

Flexa:

Nou jaaaaa, het is ook voorbij gefietst en gevlogen!
    Ik zal je stukjes missen, het was het begin van mijn dag: tijdens t ontbijt ff lezen: leuk!
    Succes met je jetlag en tot gauw!

• 22 September 2011 - 07:03

Thuisfront:

Ja we zijn allemaal weer blij dat Freek/papa er weer is.........................!!

• 22 September 2011 - 07:30

Diny Benthem:

Hoi allemaal,
    Jammer dat ik niet elke dag weer een leuk stukje kan lezen en prachtige foto's kijken. Ik heb ervan genoten.
    Tot ziens.

• 22 September 2011 - 11:16

Laurette:

Fijn dat je weer heelhuids thuis bent! Ik heb wederom genoten van "alle avonturen".

• 25 September 2011 - 20:18

Anneke:

ha die freek
    inmiddels weer fijn terug in Eersel
    wederom genoten van je gezellige verslagen.
    groet voor jullie allemaal.

• 08 Februari 2012 - 15:04

Arjan De Groot:

Hey Freek,

(schande dat ik niet eerder heb gereageerd...!) Ga je nog meedoen aan de 25ste editie van het fietsfestijn? Ik niet. Mij te veel klimwerk, en zoals je weet kom ik die bergen niet op.

Groet,
    Arjan (@arjandegroot.com)