Dag 9 Bandon on the Sea - Powers 103km - Reisverslag uit Powers, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu Dag 9 Bandon on the Sea - Powers 103km - Reisverslag uit Powers, Verenigde Staten van Freek Reijnen - WaarBenJij.nu

Dag 9 Bandon on the Sea - Powers 103km

Door: Freek

Blijf op de hoogte en volg Freek

15 September 2011 | Verenigde Staten, Powers

Howdie fooks daar ben ik dan weer. Nou aangezien de blogmobile geen ontvangst kan krijgen zit ik nu in de bibliotheek. Ok mooi man.

Zo'n ding uit weet ik hoe oud helemaal vol gestopt met boeken en een aantal oude meubels van iemand maar ook een aantal computers. Geweldig dus.
En trouwens ik moet zeggen dat de mensen van de bibliotheek altijd, overal waar ik geweest ben, erg behulpzaam en vriendelijk zijn!

Overigens toen ik hier net aankwam kwam er een man aangelopen en die zei: O your not from Powers. Where are you from? Now I'am from Holland. You mean Holland from across the Ocean? Jep. So you are Dutch. Yes sir. Wow come on shake hands. I have never met a Dutchlander. Geinig toch weer he!?

Nou gisterenavond na het bloggen nog lekker op mijn gemak de stad in gelopen. Er zijn daar een heleboel restaurantjes, cafe's en souverniershops. Daarnaast liep ik op mijn gemak langs de haven en keek ik rond wat er allemaal gebeurde.

Ik heb heerlijk een tijdje op een bankje gezeten en lekker uitgewaaid. Hoewel dat had ik natuurlijk overdag ook al gedaan :) Omstreeks een uur of 18.00 uur ben ik lekker bij een echt mexicaans restaurantje, ja kompleet met mexicanen, een sea-food enchillada met rijst en bonen gaan eten. O ja vooraf heerlijke tortillia chips met salsa van de zaak. Echt zo lekker allemaal de tortilla chips waren daar zelf vers gebakken. Ik nam daarbij een heerlijke corona. Ja ogen dicht en je zat in Mexico. Wie weet?

Om ongeveer 19.30 uur was ik weer terug in het cycle oregon dorp en nam ik daar nog een salade en koffie.

Daarna naar mijn tent om zoveel mogelijk klaar te maken voor het vertrek van morgen. Om 20.30 uur lag ik helemaal klaar voor de nacht weer op het tweede honk.

Gelukkig verliep de nacht wat beter dan de eerste en sliep ik ook beter op mijn plankje. Omstreeks 6.00 uur belde ik even naar huis en stond ik op om te gaan eten.

Wederom eieren met bacon en aardappeldingetjes. Dus ik nam maar een klein beetje van dit geheel en dook ik, zoals nagenoeg elke dag, op de yoghurt met rozijnen, cranberies en fruit.

Nou we het toch over cranberries hebben, hier in het zuid-westen van Oregon is maar liefst 45.000 hectare aan cranberrie velden. Op zich wel mooi hoe ze die kweken. Ze planten de struiken in een soort bassin. De eigenschap van de bes, die zich in de bloem bevindt, is te gaan drijven op het moment dat er water komt. Zo wordt de bes groter en groter totdat die niet meer in de bloem past. Juist op dat moment zetten ze het hele bassin onder water en komen de bessen vanzelf uit de bloem(omhulsels) gedreven. Dan nog een kwestie van bij elkaar scharen en klaar is kees.

Na het ontbijt mezelf omgekleed en om 7.15 uur rolde ik het parcours op. Er was een wijziging van het parcours dus de vooraf gestelde 96 km zal wel niet kloppen.

Aangezien we van de kust af gaan ging de weg al snel omhoog. Er zaten een paar pittige klimmetjes in maar verder niet veel bijzonders meer op en af. Het was nog fris zo rond de 15 graden maar daar had ik gelukkig niet zo'n last van. Sommige waren helemaal van top tot teen aangekleed!

De route ging eerst een stukje via highway 101 en daarna lekker achteraf door een soort vallei langs een rivier. Echt heel mooi daar zag ik trouwens ook echte Oregon mist. Gelukkig van ver.

De eerste waterstop sloeg ik over het ging zo lekker. Inmiddels waren we al wat hoger geklommen en werd het op en af wat sterker maar nog steeds wel goed te doen. Nou is het ook zo dat je lichaam daar volgens mij ook gewoon aan went. Sterker nog je hebt elke dag de behoefte om te gaan fietsen. Volhouden dus!

Op ongeveer 55 km was er een rustpost waar je wat kan drinken en er kleine versnaperingen zijn. Hier stopte ik even. Ik kwam bijna alle Nederlanders hier tegen dus dat was wel even grappig.

Het landschap was inmiddels gevuld met koeien, schapen en paarden. De valleien werden breder en de bergen hoger.Het was wel lekker om over deze achteraf gelegen wegen te rijden.

Op 70km was de lunch waar je een boterham kreeg met een HELE kipfilet erin. Dat viel nog niet mee om die weg te krijgen.

Nou op weg voor de laatste 25km van vandaag. Die verliepen eigenlijk wel goed maar je bent natuurlijk altijd blij dat je er bent.

We werden wederom allerhartelijkst ontvangen door de plaatselijke schooljeugd en een steltloper. Als elke keer het dorp zo uitrukt voor cycle oregon moet het toch wel iets speciaals zijn!

Nou inmiddels waren de douches al open, het was pas 12.10 uur, en mijn tas zag ik meteen liggen in de vrachtwagen. Dus hup lekker in de douche, tandenpoetsen en scheren etc.
Hierna even met het thuisfront gesmst want bellen was moeilijk net buiten het dorp.

Nou ja jullie weten al dat de blogmobile niet werkt dus dan maar naar het dorpje gefietst en daar ben ik dus na mijn verslag aan het bijwerken. Daarna de foto's uploaden en dan nog naar de Bikegallery om even mijn versnellingen te laten bijstellen. Uiteraard zal ik ook nog even in het dorp rond kijken.

Morgen wordt de zwaarste dag. Vanaf Powers gaan we daan eerst circa 50 miles (75 km) klimmen, ja er zit na 42 mile nog een afdaling van 1 mile of zo maar toch het wordt een behoorlijke zware dag. Uiteindelijk moeten we 125 km fietsen. Dus vroeg uit de veren en fietsen maar.

Tot laterrrrrrr!
Freek

  • 16 September 2011 - 05:42

    Thuisfront:

    Hey Freek,

    Fiets h'm up the moutains vandaag, de laatste zware dag en morgen is het na het fietsen alweer voorbij. Sometimes times flyes............. Groetjes van ons!!xxxxxx

  • 16 September 2011 - 10:43

    Jordy:

    Succes dan met de zware etappe van morgen!

  • 16 September 2011 - 14:53

    Diny:

    Hoi Freek,
    Op het moment dat ik dit schrijf zit jij waarschijnlijk al weer op de fiets voor een zware rit. Succes! En hou je haaks.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Freek

Actief sinds 15 Mei 2008
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 67232

Voorgaande reizen:

07 September 2011 - 21 September 2011

Cycle Oregon 2011 Going Coastal

08 September 2010 - 21 September 2010

Cycle Oregon 2010 The Round Up Ride

09 September 2009 - 22 September 2009

Cycle Oregon 2009 The Mythical State of Jefferson

04 September 2008 - 15 September 2008

Cycle Oregon 2008 The Wild Wheeled West

Landen bezocht: